Gå til innhold

Cloud9 XClass Europe


Anbefalte innlegg

Etter å ha installert denne FSX pakken fra Cloud9, har jeg følgende kommentarer.

Bebyggelse er overdimensjonert. Jeg har til og med tettbebyggelse på toppen av Løvstakken og delvis oppover Lyderhorn. Teksturene virker oversized - kunne med fordel ha vært mindre . Forøvrig er bakketeksturene meget bra...

 

Her er noen få shots fra omgivelsene rundt Flesland.

 

landclass1.jpg

 

landclass2.jpg

 

landclass3.jpg

 

landclass4.jpg

 

landclass5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne være litt interressant å se om det er mulig å resize teksturene for bebyggelse. Hadde disse vært mindre og ikke så utbredt, så hadde denne landclassen vært ypperlig. Øvrige bakketeksturer er nemlig veldig bra...

Kan dette være en utfordring for våre glimrende scenerydesignere?....

 

Uansett - settet koster bare 10 dollar, så det var ikke allverdens investering.

OG, det er definitivt bedre enn default..... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og irritert meg grønn over at det ikke finnes en landclass som representerer byene med ca riktig avgrensning!. Sitter litt på gjerdet og vurderer og prøve gjøre noe med "Norway Cities" slik at det fungerer i FSX. Må antakelig lage en egen bytextur, og annotere den, samt gi den egen GUID, slik at den funker i FSX MED autogen...

 

For og få dette til er jeg og avhengig av og finne tak i en landclass som IKKE inneholder noen byer overhodet for Norge.. Mekka en slik selv for FS20004, men krever antakelig litt mere jobb for FSX. Er mulig og benytte Norway Scenic X sin landclass, og fjerne BGL fila som inneholder byene... skal studere litt i løpet av neste uka hva jeg får til.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående scenic_x ;

 

 

Norw_BaseLC_fsx.bgl

Landclass uten byer tettsteder, kun vegetasjon og is og

fjell, resamplet fra GLC2000 europa

http://www-gvm.jrc.it/glc2000/

hvor landclass for byer er fjernet.

denne filen dekker over eksisterende landclass og har ikke

"hull" i området som dekker norge.

 

 

XNorw_CityLC_fsx.bgl

Landclass med kun byer tettsteder, resten er transparang.

 

 

YNordicMountain filer

Disse gir landclass i noe fjellområder slik at de retter

opp div småfeil i glc2000 dataene for høyfjellsområder.

 

 

 

Så hvis du skal lage filer for byer tettsteder er det bare å parkere XNorw_CityLC.bgl.

 

SL.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...