Gå til innhold

Acars og charterflights


Jan-R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Hej Jan.

Hvis du skal starte op med Acars logning, vil jeg anbefale at du prøver med et freeware program som Krakars, Wacars eller lignende. Hvis du så mener det virkelig er noget du syntes er værd at bruge lidt penge på, kan du købe et godt program som Sky-Spy, Airnav Acars Decoder samt Airnav 3.1 der er den bedste software der findes til dette.

Du kan læse en masse informationer om dette, finde links til programmerne samt en masse andre oplysninger om dette på http://www.acars.subnet.dk"'>http://www.acars.subnet.dk" TARGET=_blank>www.acars.subnet.dk

Hvis du har spørgsmål du ikke kan finde svar på på min hjemmeside, vil jeg gerne være dig behjælpelig. Du kan bare sende en mail.

Hilsen

Lars Schmidt

www.acars.subnet.dk

[ 12-08-2001: Endret av: Lars Schmidt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nøyaktig samme problemet som Svein Tore (lenge siden sist forresten [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]). Trodde det var scanneren som var problemet, spesielt etter at andre sa at akuratt den scannertypen var ubrukelig til acars. Slo meg til ro med dette inntil jeg fikk "beskjed" om å prøve airnav acars dekoder, da funka det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Svein & Tarjei.

I har fulstændig ret. Wacars er et program der er svært at få til at køre, og bestemt ikke en af mine favoritter. Grunden til at jeg mener man kan starte med dette program, er at det er "freeware", og hvis man kan få det til at køre og stadig syntes det er sjovt, ja så kan man bruge lidt penge på at købe Airnav Acars Decoder. ( i demoversionen stopper den jo hele tiden )

Til orientering kan jeg oplyse, at hvis der er nogle der trods alt kan lide at køre med Wacars, kan man bruge Airnav Acars decoder til at fodre Wacars med via et nyt program der er kommet der hedder "Posfix" det virker faktisk fint.

Selv mener jeg at programmet Sky-Spy er det bedste. Det fungerer så godt som fejlfrit, og kan køre på de fleste scannere. Eneste ulempe er at man også skal købe en Demodulator for at få det til at fungere, ligesom man skal have Airnav 3.1 for at få alle detaljer med. Men så bliver det også rigtig godt.

Venlig hilsen

Lars Schmidt

http://www.acars.subnet.dk" TARGET=_blank>www.acars.subnet.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nevnt charter og ACARS, noe som minner meg på at Britannia har stasjonert en 737-800 på TRD / Værnes om sommeren. Hvorfor ser jeg ikke noe til denne blant ACARS-meldingene som kommer inn? Det gjelder forresten flere av charterflyene som flyr over her. Er de på annen frekvens enn 131.725 / 136.925 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...