Gå til innhold

4-motors over tønsberg i 12:30 tiden idag


Kenneth Vika

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Geir Ove Finstad:

Hei. Tror jeg kan oppklare litt her, tror jeg .......det tokk av en Awacs fra Rygge i dag som gikk mot tønsberg ca 1200 tror jeg, dette er en 4 motor jet med en radar tallerken på topp.......kan dette stemme....

Det kan stemme veldig bra! Jeg syntes jeg så en radar tallerken, men andre som stod ved siden av meg mente jeg tok feil... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] turte derfor ikke si noe.. hehe

Kenneth: Sjelden jeg ser noe 4 motorsfly av størrelse over Tønsberg da...så når jeg da sa et klokkeslett så syntes jeg ikke det var et helt umulig spørsmål.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AVACS flyet er observert i Sarpsborg i formiddag,

Jeg fikk ikke se hva slags fly det var og jeg traff Frode Skjennem på Storbyen Kjøpesenter og han sa at det var et slikt fly og hadde hørt på scanneren sin og han hadde kamera i bilen slik at han kunne ta bilde av flyet fra parkeringsplassen på kjøpesentrets tak.

Hvis Frode leser dette så kan han gi mer opplysninger det han har sett og hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei litt om flyet:

Flytypen i dette tilfelle var en Boeing 707-320B med 4 stk Pratt & Whitney TF-33 turbofan motorer. Dette var Nato Awacs , disse flyene med talerken som er hele 9,1 meter i diameter og som roterer 360 grader på 10 sekunder kommer i mange config typer ..De amerikanske kan være 767 fks. Dette flyet som her ble observert har en besettning på 17-18 mann tror jeg. Radaren ser alt flyvende i 40 mils radius ved ca 27000 ft. OK.....keep on spotting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...