Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 18. august 2007 Premium Medlem Del Skrevet 18. august 2007 Er denne nede for øyeblikket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 18. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. august 2007 får ikke åpnet siden og det samme med Servinfo som gir meg error 10060 (jeg vet hva den meldingen betyr) Eurobook på servinfo gir meg ATC'er som er online Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg har sittet Oslo approach i 3 timer nå, og oppdatert Servinfo mange ganger. Ikke noe galt med VATSIM altså. Feilen må ligge hos deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 18. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. august 2007 Ja den gjør nok det. Kanskje noen av de siste oppdateringene fra Mr Gates som har krølla det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 19. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 19. august 2007 Fremdeles ikke respons fra vatsim siden. Jeg får feilmeldingen "finner ikke server, eller DNS feil. Kommer dere andre virkelig inn på denne siden? Samme problemet gjelder også for ServInfo v. 2.02 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kjører IE6 og kommer helt uproblematisk inn på både Vatsim-siden og også ServInfo v. 2.02 her Reid Ståle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 19. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 19. august 2007 Jeg bruker også IE6 så dette begriper jeg ikke. Har samme problem på alle maskinene mine. Mistenker at det er routeren min som er synderen. Det merkelige er at det er kun vatsim og servinfo som er problemet, ellers fungerer alt som normalt....strange Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 27. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 27. august 2007 Da tar jeg opp denne tråden igjen! Problemet ser ut til å være Vatsim serveren som blokkerer Lyse Bredbånd serveren. Jeg har 10/10 Mb fiber tilkobling og for å dobbelsjekke min mistanke gikk jeg til naboen som har samme internett leverandør hvor jeg prøvde å komme inn på Vatsim siden til ingen nytte. Siden jeg ikke har noen mail adresse til noen av lederene i Vatsim så hadde det vært kjekt om noen kunne gitt meg en adresse slik at jeg får kontaktet Vatsim. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Du tror ikke det er motsatt da? At Lyse blokkerer Vatsim? Tror du kan ha mer suksess om du prøver å prate med de først. prøv dette: Start kjør (eller Run om du har engelsk version) skriv cmd skriv traceroute www.vatsim.org Her vil du se hvor ting stopper. copy/paste denne og send til de som er ansvarlig der det stopper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 27. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 27. august 2007 Takk for respons, Nei, det hjalp heller ikke, prøvde også å trace lyse og flighsim.no til ingen nytte. EDIT; Lyse blokkerer ikke vatsim.net, ergo er det da Vatsim som blokkerer Lyse serveren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor skulle Vatsim blokkere Lyse?? Er uenig med din ergo.. Det kan være mye på veien til Vatsim som går galt for deg.. Underleverandører osv. Funker www.vateud.org og www.vateud-td.org? Anbefaler deg å skrive til Jan Kristiansen (vateud4 @ vateud.org) som kan sende deg videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 27. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 27. august 2007 Jepp, begge sidene fungerer som forventet. Jan Kristiansen kontaktet jeg for noen dager siden uten å få noe respons...enda Vatsim.net har fungert ypperlig tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ups Reid S. (beklager men jeg sjekker PM her på fs.no for lite) - må skjærpe meg fortår jeg. Det jeg kan si er levert som svar direkte til deg der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 28. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 28. august 2007 Nå har jeg kjørt tracert på vatsim.org og det går som smurt, ingen problem i det hele tatt. Men, vatsim.net der stopper det opp borte i USA en eller annen plass. Noe tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 29. august 2007 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 29. august 2007 Nå ta jeg opp denne tråden nok en gang! Nå har det seg slik at jeg kan logge meg på jobben hjemmefra og jeg tok å testet om jeg kom inn på Vatsim gjennom jobb serveren og det gjorde jeg faktisk. Men å komme inn på Vatsim den vanlige veien er plett umulig. Lyse bredbånd blokkerer ikke Vatsim. Noen kloke hoder her som skjønner seg på slike problem, Lyse har lite å stille opp med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.