Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Da er det klart for vår tredje tur! Denne gangen blir det en lengre internasjonal tur, noe vi ser på som meget spennende. Vi må huske at de opererer med en litt annen VFR fraseologi i Tyskland, så for de som ønsker tar vi en prat kvelden før turen om dette. Her kommer informasjonen: Lørdag 26. Mai Ditt hjemsted til Kjevik. Denne gangen prøver vi nok en ny vri. Håpet er at vi alle sammen starter opp på våre hjemsted (om mulig) og deretter flyr ned til Kjevik, for at alle møtes der. Dette krever litt planlegging fra den enkelte, for vi setter et møte tidspunkt. Jo flere som er med på dette, jo bedre blir det. Oppfordringen for de som ønsker er å starte på turen fra ditt hjemsted, og ha ankomst tid på Kjevik klokken 9. Denne kvelden. Når vi har kommet fram til Kjevik alle mann passer det fint å diskutere turen neste dag. Møtetidspunkt Kjevik: Ca. 2100 lokal tid. Søndag 27. Mai Leg 1: Kjevik – Billund 152nm 15 minutters pause etter første leg. Leg 2: Billund – Düsseldorf : 281nm Vi satser på å være framme i Düsseldorf mellom klokken 10 og 11 (lokal). Dette gjør at vår avreise tid fra Kjevik må være ca klokken 7, da vi med pauser beregner ca 3 timer nedover. Oppmøte Kjevik: 1800 (lokal) Avreise tid: mellom 1830 og 1900 (lokal) Dette blir en lang tur, så vi vil anbefale at de som kan benytter er fly med en slags autopilot. Naviomatic, eller full autopilot. Dette er opp til den enkelte. Det er også flott om dere skriver på forumet hvilket fly dere ønsker å benytte, slik at vi kan planlegge skikkelig. Er det 4 stykker som ønsker å fly PA-28 for eksempel, bør disse starte litt tidligere enn resten av gjengen. Derfor tidlig oppmøte tid. Vi håper så mange som mulig ønsker å delta på denne turen, da vi hvertfall kan garantere ATC i Düsseldorf! Vi ser fram mot en flott kveld! Scenery Billund scenery: Freeware sceneryet for Billund fungerer helt fint, men jeg vil på det sterkeste anbefale Payware utgaven. Dette sceneryet inkluderer mer enn freeware sceneryet. Freeware: http://library.avsim.net/sendfile.php?Location=AVSIM&Proto=ftp&DLID=66734 Payware: http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=466 Dusseldorf scenery: Freeware sceneryet her nede er helt ok, men jeg vil anbefale kostnaden på Payware sceneryet. Installerer du payware sceneryet vil du se flyplassen 99% lik slik den er i virkeligheten. En virkelig perle. Freeware: http://library.avsim.net/sendfile.php?Location=AVSIM&Proto=ftp&DLID=96469 Payware: http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=1236 Kart Kjevik Kart: Flyplass Kart: Bakke Kart: VFR Kart: Billund Kart: AIP Danmark for Billund: http://www.slv.dk/Dokumenter/dscgi/ds.py/View/Collection-338 Dusseldorf Charts: www.edll.de – Gå deretter til Airports, trykk på Dusseldorf for samtlige kart. http://www.edll.de/eddl/eddl_charts/EDDL_complete.zip?PHPSESSID=ebba3d398059c0e63adae050e8d92138 Dusseldorf Airport info: http://www.edll.de/data/EDDL.pdf?PHPSESSID=ebba3d398059c0e63adae050e8d92138 For mere info og påmelding se på www.tinger.biz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Christian Lindgren Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 :cry: :cry: :cry: Er på ferie i Danmark da turen har kommet til hjemmelige trakter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Og turen blir glatt ignorert? Med dere på folkens om dere vil at VFR klubben skal bestå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Dette ser ut som en fantastisk tur og jeg skulle gjerne blitt med, men har ikke greie på vfr flygning med atc prosedyrer osv. skulle gått fint uten atc, men har ikke peiling på hvordan atc foregår med "real" atc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.