Jan Fjeld Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Pussig liten sak. Fløy med KKF idag og den er speilvendt med tanke på seteradene. ABC radene er på venstre side. Jeg satt lengst bak, og en pax hadde fått A25. Det er bare 24 rader på venstre side. He he. Han var urolig for å måtte sitte på toalettet hjem. Høyre side har 26 rader. De fleste fly jeg har vært ombord i har ABC på høyre side. Fryktelig ubetydlig for verden dette her, men artig alikevel, :-) Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Alle fly jeg har reist med har hatt setene A B C på venstre side når man sitter i setet. Det være seg med Norwegian, SAS, SASBraathens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fjeld Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Huff da...her bomma jeg stygt. Tar tilbake. Syntes det var merkelig alikevel at de gav folk plassene A25 og A26 når de radene ikke var der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elias Lundereng Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Når jeg fløy AirCairo ble jeg bekymret. Ikke nok med at flyvertinnene ikke kunne engelsk (Tea, coffe? Det var omtrent alt) og at alle nødbrosjyrer sto på arabisk men når de ikke kunne alfabetet ble jeg bekymret. Slik var sete-ordningen: A - B - C ---- F - G - H Måtte le litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er faktisk ikke fordi de ikke kan alfabetet, men på grunn av at man gir numre etc på grunnlag av full konfigurasjon. Flyet har nok mulighet til setene A - B - C - D - E - F - G - H. Men her har de tatt ut de to radene i midten, og da har du dine A - B - C - F - G - H. Har også sett 737'er, som kan ta 3 i hver rad, men hvor de med to seter på hver side da har A - B - E - F. På Norwegian sine maskiner vil du se ved nødutgangen at de har fjernet A og F, så da får du B - C - D - E. En del maskiner rundt om i verden vil du ikke finne rad 13 i... Noen vil ikke ha denne raden i flyet, så de skipper bare fra 12 til 14. Standard "prank" for nye flyvertinner er jo selvfølgelig å fortelle dem at de må skynde seg å få tak i passasjeren på 13b, og de står der nede i midtgangen og klør seg i huet og skjønner ingenting... Tilsvarende har du også på andre områder. A321 som er den største modellen i A320-familien er utgangspunktet for numreringen på cargoholds. Den har 3 dører til cargo hold. En stor fremme, en stor bak og en liten bak. Tilsammen defineres de som 5 cargo hold. Inn forran og til høyre/frem (1) og venstre/bak (2), inn den store bak og til høyre/frem (3) og venstre/bak (4) og til sist den lille luken bakerst (5). Vi har på A319 definert 3 cargo hold, med en stor cargodør foran og en stor bak. Men de er nummerert 1, 4 og 5... Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elias Lundereng Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hehe, jeg skjønte nok at de kunne Alfabetet. Men jeg klødde meg i hodet noen sekunder. Når jeg så jeg hadde plass H tenkte jeg at dette var ett fly med 8 seter. Men når jeg så det var en A320 skjønte jeg ikke noe. Men jeg skjønte det lå noe annet bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.