Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg så på NGC for et par dager siden om Air Florida flight 90 som skulle fra Washington til Miami. Den ble aviset, en gang, og like vel tok den av med flere centimeter med is på vingene fordi pilotene hadde De-ice off... Men det snødde kraftig i Washington da.. Men nokk om det, ble litt sjokkert, da de skulle rekonstruere ulykken, de bruker å ha det der,at fly bruker å ta av og lande fordi det skal se stort ut og at det var mye trafikk. Men det artigste var at de hadde filmet dette på Oslo Lufthavn Gardermoen, da så man Norwegian, SAS Braathens, Coast Air, Danish Air Transport, Widerøe og Sterling som tok av og landet! Ikke at jeg forstår hvorfor gardermoen har med en ulykke i USA å gjøre..Men alikevel var det artig å se at de har brukt OSL for å rekonstruere det! Muligens at de brukte ENGM fordi det var MYE snøvær og tett snøvær da de filmet der...Men gøy var det alikevel og se ENGM på NGC!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Eik Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg såg det programmet også....Veldig bra program!!..Det var mange feil som vart gjort der...De hadde også på feil avisning middel også og da piloten merket at det var snø på vingene så forsatte de bare å fly videre som ingen ting var skjedd!!... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Kim Ruben, snøen på vingene hadde ikke noe med anti-ice å gjøre... Det hadde med at feil avisingsveske ble brukt den inneholdt mye mindre glykol enn den skulle gjøre. Problemet Anti-ice skapte var at sensorer i motoren ble fryst og resultatet ble at instumentene viste feil EPR.... Altså de tok av med mye mindre takeoff thrust. Resultatet ble at de stallet med en gang de kom i luften.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.