Gå til innhold

Vil forsvarets Seaking fly på Oppdal i dag?


Ola Haldor Voll

Anbefalte innlegg

3. april - forsvarets Seaking skal til Oppdal for å delta i beredskapen i påskefjellet, sier ryktene i mine omgangskretser.

 

 

Det er i anledning en gjeng fallskjermhoppere som får tur opp av dem at jeg er engasjert. I forhold til hvordan været har vært de siste dagene i nabokommunen jeg bor i, Rennebu, en snau halvtime fra Fagerhaug hvor flyplassen ligger, stusset flere lokale (som egentlig sikkert ikke har noe peil på flyvning) kjenninger her at de kommer til å fly i dag...

 

Det er engasjement fra NRK som gjør at jeg er gira - jeg får sitte på helikopteret opp og gjøre opptak for NRK, i den anledning at overskuddet fra hoppet, vil gå til Røde Kors. Dette vil jeg gjøre i HD, og blir materiellet spennende, legger jeg naturligvis ut noe her.

 

 

Synspunkter, folkens?! :) Er lavt/høyt skydekke katastrofe for fallskjermhoppere/piloter etc, whatever?

 

edit: endret litt formulering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette ikke før nå Ola. Men du får ha lykke til i morra og håpe at været er godt nok til at opplegget blir gjennomført. Høres ut som en fin sjanse for et pluss i CV'en, i tillegg til flyturen også da selvfølgelig ;)

 

Men man tar nok ingen sjanser med været og skydekket, og VFR er nok et krav. Mener terrenget er rimelig kuppert rundt flyplassen der, og hopperne bør jo selvfølgelig også kunne se der de skal lande.

 

God tur, ser fram til bildene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersyn er tatt før man drar ut, eneste som gjøres av "vedlikehold" er AF/BF. Dessuten har man alltid med seg et "kit" med deler man av erfaring vet vil ryke i løpet av den perioden man skal være borte. Som du sikkert vet er det to teknikere med i et Sea King crew(sysop + maskinist), begge har signatur rett for Rød Kryss og kan da ta mye av det som dukker opp. Men får man problemer av mer alvorlig art, ja da står man der...dette vet vi mye om i Sea King og Lynx bransjen. :grin:

HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var grusomt ergerlig.. :crazy:

 

Fikk melding fra en av hopperne grytidlig før stå-opp-tid for min del, om at det ikke blir flytur, av flere grunner. Helikopteret har ikke flere flytimer å "kaste bort for gøy" - og det snør og blåser så ille at det ikke er aktuelt å hoppe uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...