Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Veit at en del av dere er ofte ute og fotograferer fly.

Lurer på om noen har en idë om hva slags kamera og hvor mye zoom man burde ha for og kunne få tatt bra bilder.

I en prisklasse på rundt 4-5000.

Hva med digitalt? er det noe og satse på?

[image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Skrevet

Hei

Jeg er kanskje ikke verdens største fotograf, men basert på egen erfaring, kan det være vært å tenke på de digitale kameraene fra Olympus (Camedia)

de har en bra modell som heter C2040Zoom.

Der har du 2,5 X optisk, og 3x digital zoom.

Med 8Mb minnekort, kan du med veldig grei oppløsning ta 32 Bilder (1024X680)

Tror prisen i Norge ligger på rundt 5000,-

Kanskje andre har andre synspunkter, eller forslag.

Men med nettet som dagens og fremtidens forum, ser jeg liten vits i å kjøpe et vanlig "analogt" kamera.

Uansett, lykke til! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Skrevet

Andreas,

Skal du satse på digitalt og få noe igjen for pengene så må du nok i en prisklasse på mellom 8 - 15000,-. (Med zoom)

Når det gjelder analogt så vil jeg anbefale enten Nikon eller Canon, bruker selv ett Canon EOS300 hus med en Canon 75-300mm linse, jeg er godt fornøyd med den.

Hvis du velger å satse på Nikon, vil jeg anbefale enten F90 eller F100 serien.. smådyrt, men kvaliteten er topp! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

http://www.scandinavianphoto.se"'>http://www.scandinavianphoto.se" TARGET=_blank>http://www.scandinavianphoto.se

Meget god side med priser og informasjon om alt du måtte ønske...

Lykke til,

Mvh

Thomas

Rask på avtrekker'n, Arnfinn? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 15-05-2001: Endret av: Thomas Lorentzen ]

Skrevet

Helt enig med Thomas!

Har selv Canon EOS300 m/Tamron 28-300mm linse og er utrolig godt fornøyd. Bruker Canon CanoScan650U til litt under 1000 spenn for å scanne dem inn slik at jeg får dem på data. Har også et FujiFilm MX-2700 digitalt apparat, men får mye mye bedre bilder av speilreflekskameraet (og scanneren).

Kjøp deg et normalt speilreflekskamera. Da kan du gjøre mye mer ut av bildene dine! Om du kjøper Canon, Nikon, Olympus eller hva det enn måtte være er til syvende og sist en smaksak. Men det er jo ikke til å legge skjul på at Canon og Nikon kjemper jevnt side om side om "mestertittelen".

Hilsen Torbjørn

Skrevet

Jeg slenger meg også på og anbefaler over alt annet et speilreflekskamera. Jeg har et Minolta Dynax 500si, med to objektiver. Et 35-70mm AF som egner seg best til nærfotografering, f.eks statiske fly på en flydag. I tillegg har jeg en SIGMA 70-300mm AF Macro, som egner seg godt til de flyene som er lengre unna. For fullt utbytte av speilreflekskvaliteten kan jeg anbefale å ta bilder på dias. Når du scanner de med en god dias/negativ-scanner får du kvalitet som er uoppnåelig med digitalkamera, iallefall i samme prisklasse. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 16-05-2001: Endret av: Kjell Arild Bersås ]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...