Gå til innhold

Ang. flystreik


Erik Hosle

Anbefalte innlegg

Ser at det i disse dager pågår en massiv flystreik i BA! Men hvordan påvirker dette passasjerene?Hvis flyet deres er kanselert, hva skjer så?Spør siden jeg selv skal ut og reise med dem den 7. feb til London, og ser på deres internett side at de har planer om å utvide streiken til den datoen og...blir litt små nervøs, med tanke på at det står et større fly på Heathrow, som oppereres av Qantas som skal frakte meg videre til Østen!

Noen som vet hvordan dette fungerer "hvis ditt fly er tatt ut i streik"? """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg vet, gjelder streiken bare de flyene som opereres av BA selv, siden det bare er deres cabin crew som streiker. Qantas skal dermed fly som vanlig, selv om turen har flightnr som begynner med BA.

For min del er det litt verre, jeg er tydeligvis strandet i London fra jeg lander der den 30. og til den 1. eller 2. Februar. Det blir dyrt, det.

Noen som vet hvilke forpliktelser BA har overfor meg mht mat, hotell osv?

 

Mvh,

Magnus Wiik,

Nairobi, Kenya ATM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/Fakta/flyrettigheter#innstillinger

 

Du har heller ikke krav på denne kompensasjonen der årsaken til innstillingen skyldes ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått selv om alle rimelige tiltak var blitt truffet. Eksempler på slike forhold kan bl.a være dårlig værforhold eller streik blant flyselskapets egne ansatte eller flyplasspersonale eller uforutsette sikkerhetstiltak.

 

Spørs hvordan du tolker "alle rimelige tiltak" i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har faktisk BA klart å ombooke meg til nye fly. Dvs at jeg får denne reiseruta:

Nairobi-London 29. Jan 23:35

London-Helsinki 30. Jan 10:20

Helsinki-Oslo 30. Jan ca 15:00

Oslo-Bodø 30. Jan dritseit på kvelden.

 

Drittish Blairways ble selskapet døpt til av en av mine reisevenninner.

Jeg er enig, iom at jeg faktisk må betale ny billett til 1700 kroner for siste leg. Dritt! Kunne til nød godtatt et ekstra døgn i London foran en tur rundt halve norden, det første ville jeg i det minste fått noe igjen for.

 

Sytete hilsener fra Nairobi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...