Gå til innhold

ATC Simulator


Svein Tore Duås

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ATC simulator fra Aerosoft nå noen uker. Det jeg lurte på er om det er noen der som får S/R til å fungere. Hos meg fungere det sånn passe, men føler at jeg må mase så mye da jeg må gjenta meg selv så ofte. Derfor holder jeg meg for det meste til Keyboard. Ellers så har jeg ingen problemer bortsett fra at jeg ble belastet for 216,85 USD istede for 59 USD, men det er noe jeg regner med vil ordne seg.

Vil anbefale denne simmen til dere som drømmer å sitte som ATC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein Tore,

Jeg har også hatt denne simulatoren ett par uker og må si meg fornøyd med kjøpet. Er fortsatt endel mangler, men regner med at det kommer etterhvert - den siste patchen rettet jo opp endel, b.la. ILS approach + + !

Tidsfordriv er det helt sikkert, og for dere som liker 'Tower' - så er dette absolutt midt i blinken!

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spm. Når man skal feks klarere et fly til et fix feks AAL1709 proceed direct tol WHYBE. Må man da også klarer flyet for holding. Jeg får feil når jeg bruker proceed direct og ikke (CF, FIX,HA)

Det hadde vært artig å høre hvor mange app/depp dere klarer å håndtere, jeg for min del ligger på rundt 40 arr (BOS.

Jeg har også så smått begynnt å se på mulighetene for å lage en TRACON for Sør Norge, men vi får se hvordan dette vil gå....Kansje vi kunne være flere om jobben.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har hatt den ganske lenge nå, og er svært fornøyd.

Har ikke så veldig problemer med SR til nå..

Har du prøvd å endre litt i text filene, slik at grammatiken blir riktig for deg?

F.eks : Eagleflight er helt umulig for meg å få gjennkjent, men, når jeg endret den til EGILLFLITE så funker det faktisk!

Jeg anbefaler å laste ned et prgram som heter lexDLG, eller noe sånt..Hvis du tar en titt på forumet på atcsimulator, så får du svar på det meste ang. SR, og linker til programmer som gjør det enklere å endre på grammatiken osv.

Lykke til [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Med vennelig hilsen

Espen Stabell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ATCsimulator kan så vidt jeg vet, bare bestilles fra utlandet, via internett, men tro meg, det er verdt det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det er virkelig morsomt å kunne "prate" med flyene med mic, uten å måtte bruke det kjedelige tastaturet [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Du kan finne mer informasjon om den på http://www.atcsimulator.com" TARGET=_blank>www.atcsimulator.com .

Med vennelig hilsen

Espen Stabell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grubler på å startet et prosjekt med å få laget sector for Østlandet. I folderen er den noen filer som har extension ac (*.ac) og mange *.dat de fleste får jeg editert i notepad men ikke alle. Noen som har forslag til hvordan/hvilke program jeg kan bruke til å editere disse?

[ 15-04-2001: Endret av: Svein Tore Duås ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lagde i sin tid en sektor med Oslo FIR for gamle ATC den fra tidlig 90-tallet. Den var fullt brukbar, men siden jeg ikke fikk digitalisert uttale av navnene på punktene i FIR'n, rapporterte pilotene at de passerte over punkter i USA istedet. Så det ble litt teit... Brukte NotePad.

Vet ikke hva som kan brukes til å lage sektorer i ATC Sim. Har ikke bestilt ATC Sim. enda, både pga pris og dårlig rykte. Men det virker som om patchene som blir delt ut rimelig regelmessig har gjort endel positive forandringer?

Og det finnes 1000 topics om S/R i yahoo-forumet til ATC Sim, har lest om del triks der osv.

ATC Sim, kan også kjøpes fra noen nett-butikker i bla Nederland og Tyskland. De var vesentlig billigere der, har ikke linkene her og nu. Butikken i Tyskland aksepterte ikke VISA o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...