Gå til innhold

I cocpit


Jimmy Nielsen

Anbefalte innlegg

Hej alle!

Jeg ved godt dette emne har været oppe et par gange før, men jeg kunne ikke finde præsist det jeg leder efter.

I morgen skal jeg til Lanzerote med Maersk air B737-700, og jeg kunne godt tænke mig at sidde i cocpit under take off og landing, men hvem skal jeg spørge og hvornår skal jeg spørge. [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Nogen der kan/vil hjælpe?

[ 12-04-2001: Endret av: Jimmy Nielsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg pleier er å spøre Kapteinen når flyet har kommet opp i sin Cruising Level... Det er VELDIG sjelden at du kan sitte i Cockpiten unnder Takeoff og Landing [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Ha en riktig god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ledd av da jeg spurte en SAS B767 kaptein for å sitte i cockpit under landing.

En annen gang ble jeg spurt om jeg ville sitte der inne under take off av en A300 kaptain som jeg vekslet noen ord med før push back (riktignok var han indisk).

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne spørre når du er ved gaten før boarding. De har god kontakt med crewet før avgang, og det kan hende dem kan spørre kapteinen for deg. Hvis ikke kan du spørre flyvertinnene om å få sitte i cockpit før flyet tar av, eller når det måtte passe seg iløpet av turen. ha en fin tur i allefall [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

mvh

Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Jag har suttit i cockpit två gånger under landning, en gång på en MD80 från CDG-CPH och den andra gången en 738 ARN-AGH.

Besättningen var jättetrevlig på båda flighterna [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Ett tips; Säg att du är intresserad av flyg och håller på med Flight Simulators [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Mvh och Glad Påsk!

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to uker siden reiste jeg fra Bodø Til Værnes med Fokker 50/SAS. Jeg spurte flyverten om det var mulig å få se i cockpit når vi kom opp. Ha sa at jeg måtte spørre kæpt'n, det gjorde jeg og han sa det var greit.

Vi snakka hele turen, og da vi nærma oss Værnes spurte han om jeg hadde lyst å sitte på klappstolen når vi landa. Og det var ikke nei i min mun!!

Utrolig hyggelige karer!

MVH Dag [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jimmy,

Her er min metode som fungerer meget bra. (Omtrent halvparten av gangene jeg har prøvd har jeg fått sittet på. Stort sett innenlands + en tur fra svg til dk)

0. Vær tidlig eller sent ute, slik at du ikke har en kø bak deg når du går ombord i flyet.

1. Smil sjarmerende til flyvertinnen som står rett innenfor døra og ønsker alle velkommen.

2. Be henne pent om hun kan spørre kapteinen om du kan få sitte på klapp settet i cocpiten. Viktig å få frem at du ønsker at hun skal spør kapteinen... da blir det ikke så lett for hun å si nei.

3. Når hun stikker hodet inn i cocpitet stiller du deg bak/ved siden og smiler inn når kapteinen måler deg opp og ned.

Jeg pleier også å legge til at jeg er flyvant, har sittet i cocpit tidligere og hopper fallskjerm. Mulig at dette betyr noe. Ta med det som er sant for deg.

Ellers har jeg hatt mer lykke i SAS en i Braathen, tror de er strengere (må være familie av en i Braathen).

Man kommer langt med et smil og litt høflighet! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 18-04-2001: Endret av: Frode Danielsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej og tak for alle svar.

Jeg landede idag kl 1950 i kastrup lufthavn. Og fik desværre ikke lov at sidde i cocpit under start eller landing men kun under cruise.

Jeg fik ikke læst alle svarene før jeg kom hjem, mange af dem lød ellers ret gode.

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...