Gå til innhold

afcad


Steffen Dahlberg

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å utforske vatsims vidunderlige verden,

og dermed ble det ikke lenger likegyldig hvor jeg spawner.

Siden jeg synes det var få gater o.l., fant jeg ut at jeg skulle laste ned norske flyplasser (ja faktisk først nå utrolig nok, men det går mest i fsx for tiden).

Tilbake til saken; jeg måtte dermed begynne å tulle med afcad, og la straks merke til at enkelte gater ville bli presis der det lå en taxiway tidligere.

"Dette må da bli problemer på vatsim", tenkte jeg.

tenkte jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som du har innstallert en AFCAD fil som er gått ut på dato. Tror det følger med en egen mappe med alle AFCAD filene du trenger til Norway Airports når du laster ned sceneryet fra filbibibloteket. Skal selv laste inn AFCAD nå, så kan gi deg en tilbakemelding når jeg er ferdig med det!

 

Edit: Nei, dette ble litt for komplisert for meg. Virket som jeg måtte installere hver enkelt flyplass inviduelt i FS2002.. Neitakk! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh nå tror jeg du misforstår.

Med denne afcaden er alt fryd og gammen for min del, jeg står vakkert oppstilt ved en gate.

Men posisjonen min på vatsim er jo uavhengig av hva jeg ser; posisjon er posisjon. Dermed er jeg redd for at når jeg tror jeg er vel fortøyd synes det for andre (de som ikke har norske flyplasser) som om jeg står helt malplassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en AFCAD som viser deg på rett plass ved en gate har du alt riktig ""

 

Som regel har de fleste som flyr i Norsk luftrom NA installert, og vil se deg på riktig plass.

 

De som ikke har NA inne er som oftest "problemet".

Da disse fly ikke finner riktig plass osv.

Dette blir hodebryet til ATC og de piloter uten scenery ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...