Per Magne Lunde Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det gjelder å ha høy marsberedskap og omstillingskapasitet i orden hvis man skal få gjennomført noe Carpe Diem! btw: Hvis man flyr flere fly i formasjon hvordan er mulighetene til intern kommunikasjon mellom flyene underveis, samtidig som man lytter til kontroll? Finns det frekvenser til slik "intern" bruk? Per Magne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 De fleste fly er utstyrt med to kommunikasjonsradioer. Når man er i kontrollert luftrom snakker man derfor med hverandre på 123.500 MHz som er NAK frekvensen i Norge. Det er også denne frekvensen som blir brukt på de fleste flyplasser hvor man skal sende blindt når man er i nærheten av flyplassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tviler på at det blir flyvær i morgen, men som Ivar sier, vi har våknet opp med skyfri himmel og vindstille før, så det er jo en viss sjangs! Min mor er nå på vei med hurtigbåt til Kristiansund og de har måttet stoppet opp fler gang for å ta i mot gigantiske bølger.. Kapteinen sa han aldri hadde vert med på noe så ille, så de snudde og tok en rute som var lengre inn.. Men håper jo på det beste angående morgendagens vær!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.