Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder å ha høy marsberedskap og omstillingskapasitet i orden hvis man skal få gjennomført noe ""

 

Carpe Diem!

 

btw: Hvis man flyr flere fly i formasjon hvordan er mulighetene til intern kommunikasjon mellom flyene underveis, samtidig som man lytter til kontroll? Finns det frekvenser til slik "intern" bruk?

 

Per Magne

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

De fleste fly er utstyrt med to kommunikasjonsradioer. Når man er i kontrollert luftrom snakker man derfor med hverandre på 123.500 MHz som er NAK frekvensen i Norge. Det er også denne frekvensen som blir brukt på de fleste flyplasser hvor man skal sende blindt når man er i nærheten av flyplassen.

Skrevet

Tviler på at det blir flyvær i morgen, men som Ivar sier, vi har våknet opp med skyfri himmel og vindstille før, så det er jo en viss sjangs!

Min mor er nå på vei med hurtigbåt til Kristiansund og de har måttet stoppet opp fler gang for å ta i mot gigantiske bølger.. Kapteinen sa han aldri hadde vert med på noe så ille, så de snudde og tok en rute som var lengre inn.. ""

 

Men håper jo på det beste angående morgendagens vær!!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...