Gå til innhold

SAS-fly måtte nødlande på Kjevik.


Stian Isaksen

Anbefalte innlegg

 

" Hadde noe uforutsett skjedd, ville det ha vært umulig å avbryte landingen på en sikker måte, skriver havarikommisjonen i sin rapport. "

 

Det var jo også en måte å si det på.

Spörs vel helt hva slags uforutsett som kunne ha skjedd.

 

Det er vel uforutsett om motorn stopper, og det kan jo skje hvor som helst. Eller at hjulen ikke går ut som det skal, det kan jo skje på hvilken landing som helst....

 

Men det virker jo mer dramatisk å skrive det på den måten, det er klart. ""

 

Eller så tenker bare min Svenske del av hjernen veldig feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

" Hadde noe uforutsett skjedd, ville det ha vært umulig å avbryte landingen på en sikker måte, skriver havarikommisjonen i sin rapport. "

 

Det var jo også en måte å si det på.

Spörs vel helt hva slags uforutsett som kunne ha skjedd.

 

Det er vel uforutsett om motorn stopper, og det kan jo skje hvor som helst. Eller at hjulen ikke går ut som det skal, det kan jo skje på hvilken landing som helst....

 

Men det virker jo mer dramatisk å skrive det på den måten, det er klart. ""

 

Eller så tenker bare min Svenske del av hjernen veldig feil ?

 

Havarikommisjonen har nok hatt i tankene at det kan skje uforutsatte ting som ikke har med CNO320 sin flygning å gjøre. Hva med bil/dyr/folk på banen (et tilfeldig valgt eksempel), hvordan skulle flygelederen melde fra til CNO320 om dette når de ikke svarte på frekvensen?

Forøvrig tror jeg ikke havarikommisjonen har behov for å dramatisere i sine rapporter, eller hva tror du? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert lest rapporten - kommisjonen sier:

Rullebanen var fri for landing og det var ingen annen trafikk ved lufthavnen som hindret CNO320. Hadde noe uforutsett skjedd, ville det imidlertid ikke vært mulig for Karmøy TWR å avbryte landingen på en sikker måte.
Min utheving.

 

Noen som entret rullebanen uten klarering, f.eks.... Jeg skal ikke dra din mistanke om svensk hjernedel noe lengre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...