Vidar Solheim Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Noen som hvet hva som gjør at plutslig Vor/loc ble aktivert under approach her forleden. Jeg var stabil på localizer og app funksjon var aktivert. Mulig at jeg hadde litt stor fart i forhold til hvor mye flaps. Ils frekvens var riktig i både NAV 1 og NAV 2. Og et spørsmål til Hvor og når brukes egentlig Vor/loc? Flyr pmdg 737-700 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Nr 1: Farten kan ha noe å si, men mest sannsynlig lå du over GS og da vil ikke AP følge denne ned. Sjekk kartet, der står i hvilken høyde du skal være når du treffer GS-signalet. Nr 2: Du bruker VOR/LOC når innflyvingsprosedyrene krever dette, f.eks. når der ikke er GS. Dette står på innflyvingskartet for flyplassen og den RWY du skal bruke. Der står også i hvilken høyde du skal være i en gitt avstand fra VOR, dvs. dette må du passe på selv. Konklusjon: last ned kart for flyplassen og følg prosedyrene som er beskrevet . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Hmm... ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du virker ikke helt som om du forsto hva jeg skrev så bare send meg en PM så kan jeg forklare nærmere ved å vise til kart. Blir litt for omfattende og langt til å ta her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.