Gå til innhold

Desperat sverting...


Fredrik Moe

Anbefalte innlegg

Nå syns jeg Mr. Norwegian blir mer og mer latterlig når han slenger ut i hutt og pine at SAS bare er korupte og vil alle mennesker i verden vondt! Når han kommer med slike utalelser i media! Prøver han å sverte SAS så han kan komme billig unna en elendig sommer med mye kritikk ? ""

Ser ikke SAS kommer med slike mindre gjennomtenkt kritikk av Norwegian... Nei nå får han roe ned med slik drittkasting! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg uttale meg for meget om saken, men jeg ser ikke helt problemet med det han sier. Hvis SAS betaler markedstøtte til byråene så har han vel som konkurent til SAS lov til å si akkurat det han sier i reportasjen. Det er jo slik han oppfatter saken, ikke dermed sagt det er det riktige, men jeg kan skjønne hvorfor han gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Fredrik her. Utspillet til Kjos viser at han begynner å bli desperat etter at media i sommer har begynt å skrive negativt om Norwegian, samtidig som SAS begynner å gå med overskudd igjen. Å kalle SAS sine handlinger på grensen til korupsjon er å trå langt over streken.

En ting må nevnes i denne sammenhengen er at Norwegian ikke er medlem av IATA(international air transport association) noe som gjør det vanskeligere for enkelte agenter å hente fram belegg og priser hos norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel han spirrevippen der er som dere sier way out of line. Men jeg er litt inhabil her, så jeg skal holde mest mulig kjeft.

 

Det jeg skulle si er at det har ikke noe med om man er IATA medlem eller ikke om reisebyråene får DY opp i sine reservasjons system. Det er opp til hvilke reservasjons system DY vil "profilere" seg med. De aller fleste reisebyråer bruker enten Amadeus,Worldspan eller Sabre. Og gitt at de bruker Amadeus selv er de iallefall å finne der. Så det skal hvemsomhelst med Amadeus tilgang klare å finne ut av.

 

Det som er problemet er med billetering, da må en ha selskapets tilatelse til å utstede billetter på dems vegne. Jeg regner med at alle seriøse reisebyråer som søker får lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik det sies, så er det jo ikke SAS som er korrupte, men reisebyråene som utfører denne tjenesten.

 

Og det er jo fakta, men SAS vil jo være medskyldig som pådrager til den korrupsjonen som har inngått avtalen med reisebyråene.

Likefullt har Norwegian vært like pågående til denne type korrupsjon tidligere, så Kjos bør jo egentlig ikke snakke så veldig høyt selv om det er fortid, eller hva?

SAS er nok ikke verstingen i dette gamet, så synes det blir litt feil av Kjos å rette spotlighten mot SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...