Erlend Nygård Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 I landingsprosedyrene står det at man skal ta på FLARE eller hva det var , hva er FLARE? Finner det ikke i Aircraft Systems Manualen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Vole Rye Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hmm ... Du sier ikke noe om hvilket fly dette gjelder. Men infrarøde flares er noe millitære fly slipper ut for å avlede varmesøkende raketter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Flare er vell når man løfter nesa på landinga slik at landinga blir mykere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Nygård Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 767-300ER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Nygård Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Ja det prøver eg heile tia, men eg flyte over rullebana eller får 2 touchdowns , er det noe instrument jeg kan bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Sikker på at du ikke mener FLAPS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Vertical speed. Hvis du løfter nesa for mye går du opp. Trening gjør mester. Kan hende du hadde for mye fart og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Wikipedia: An aircraft landing manoeuvre in which the pilot arrests the steady descent of the aircraft, near the runway, by raising the nose of the aircraft, relatively sharply, and uses lift to overcome the downward momentum and arrest the speed of descent. The increasing ground effect on wing-lift helps smooth the landing as forward speed decreases quickly with the increased drag from the higher angle of attack Synes det var en velformulert forklaring. Som Gert sier, følg med VS indikatoren, også viktig å følge med airspeed. Hvis du har for mye fart så ikke bry deg så mye om at landinga blir midt på runway, ikke la det distrahere deg, bare fortsett å følge med airspeed og VS til du er nede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Siden du flyr 767 regner jeg med at du også bruker FMC, under "landing data" står det vel også oppgitt approachspeed. Jeg bruker å holde approachspeed +10 knots, når jeg passerer treshold, evt. 30-40 ft over bakken trekker jeg throttle til idle. Løfter nesen litt, rolig, og får en myk landing. Det eneste jeg kan si er at øvelse gjør mester, øv mange landinger! Husk også at 40' flaps genererer mye løft, så om du har høy hastighet ved flare, vil du få mer løft enn om du bruker 30' flaps. Prøv med 30' flaps og se hvordan det blir da! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Nygård Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Ja, herregud. Jeg kan FMC og har alltid speeden nede i VREF med diverse vind korreksjoner. Men da skal jeg prøve å bruker laser høyde måleren neste gang jeg tar en tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.