Øyvind Haldorsen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Lurer bare på hvilke(n) sjekkliste® som brukes ved mellomlandinger, altså, om pilotene gjennomfører sjekklistene helt ned til "Leaving aircraft" når de kommer til gaten, for så å begynne fra mørk og kald cockpit (med enkelte unntak) når flyet skal videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Dette er nok også noe som varierer fra selskap til selskap. Hos oss har vi en transit parking check, hvis crewet som skal overta flyet etter oss ikke er kommet, evt. tenkikere er til stede for å ta over flyet, gjør vi en komplett parking check. Når vi overtar et fly gjør vi normalt kun en transit flight deck preparation, med mindre det er first flight of day eller teknisk har vært og skrudd litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 WF har en Aircraft Acceptance checklist som vi läser när vi övertar ett flygplan för första flygning. Vid flygplanets sista flygning, om det ska stå parkerat länge, så gör vi Last Flight checklist. Vid vanliga "turn arounds" på backen så går vi direkt på Pre Start checklist och slutar efter Shut down checklist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Haldorsen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg flyr PMDG sine 737NG og 744, og jeg har ikke funnet noen sjekklister som ser ut som om de skal brukes til mellomlandinger. Hvis dere er kjente med disse flyene, hva vil være realistisk hvis jeg vil mellomlande en plass? Hvor langt ned på sjekklistene skal jeg gå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.