Eirik Aadland Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Har Arendal flyplass? Nokon som har real bilder frå den? Har lest at den er bygt ut, korleis var den før? Er den AFIS-betjent eller sjølvbetjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 www.norskeflyplasser.no Ta en titt der, så får du vite om det finnes en flyplass i nærheten av Arendal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Gullknapp! Nei ikke noe AFIS der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Sist jeg var på Gullknapp, et par år siden, var den vel ca 500m lang m/asfalt. Da sto det 2 småfly i hangarer der, C-150 og noe piper greier??, ellers var det kun modellflyging der i helgene. Jeg hørte også at de skulle bygge den ut, og hogge ned noen trær i baneendene.. men, vet ikke om det har skjedd noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 I følge mine kart er fortsatt rullebanen 500m lang, men har forstått det slik at utbedringer er underveis. Ta en titt på denne artikkelen fra 8. Mai i år: http://www.boarding.no/art.asp?id=21250 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Agderposten skrev 24. mars: Froland-rådmann Jens Kristian Morken vil ha Gullknapp som ny hovedflyplass på Sørlandet. ..... Flystripen på Gullknapp er i ferd med å bli utvidet til 1.120 meter. Til sommeren lander de første små charterflyene der. Morken & Co. har også planer om å utvide flystripen til 2.300 meter og bygge kontrolltårn. Med 2.300 lang rullebane kan flyplassen ta imot fly med inntil 250 passasjerer. Daglig leder Odd Austarheim har overfor Agderposten tidligere sagt at charterfly fra Froland til Syden snart blir en realitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Den artikkelen er litt misvisende. De har selv uttalt at Gullknapp aldri har vært ment som en konkurrent til Kjevik, heller et supplement. Ellers må jeg bare si at det er lett å bli stormannsgal når man først er igang Like morsomt hver gang når jeg hører at Arendal vil være Sørlandets hovedstad og bla bla bla. Er dere virkelig så grettne overfor Kristiansand eller? Men synes det er spennende at Gullknapp blir utbygd, skjønner at det er langt å kjøre helt til Kjevik hver gang dere vil reise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.