Gå til innhold

FlightSim.no var nede en tid i dag


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

... Noe som skyldes en strømforsyning som hadde takket for seg.

Jeg har gjort en veldig midlertidig fiks på det nå, men siden diskene trenger noen timer på å synkroniseres etter en slik krasj vil ting virke tregt i dag.

 

Jeg må ta ned serveren igjen i morgen eller på torsdag for å fikse dette permanent, men det skulle bare ta en times tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at FS.no bare blir borte noen ganger, hørte det til sammen med dette problemet, eller er det bare linja mi som er svett?

Rundt midnatt blir det tatt en backup (og en del andre ting), og da vil serveren være nede rundt et minutt.

 

Trenger vi noe mere UPS eller annet utstyr Dag?

Jeg har jo kjøpt meg et aggregat som starter automatisk hvis strømmen går. Men jeg har jo ennå ikke somlet meg til å få lagt kabel fra aggregatet og inn til UPS'en, så det er jo foreløpig litt halvautomatisk.

 

Men jeg ser jo at jeg kunne trenge en redundant strømforsyning til serveren slik at vi slipper flere stopp på grunn av strømforsyninger som ryker (Det var vel andre gangen det skjedde nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...