Gå til innhold

To spørsmål


Are Lund Hansen

Anbefalte innlegg

Hei Arne, så vidt jeg kan se, så er denne kvadranten et tillegg til Elite Pro Panel-konsollet. I tillegg så er jeg ikke sikker på om dette vil fungere med FS2004 (dvs. at den kun fungerer med Elite sin simulator). Ellers så har du følgende alternativer for throttle:

 

PFC. Denne har jeg selv. Den koster skjorta, så jeg er i tvil om jeg vil anbefale den. Det jeg er mest skuffet over, er at AD'en (analog til digitalomformeren) til den er kun på 8 bit, dvs. at den har kun har 256 stepp, noe som gjør at den blir for grov (den oppfattes da for å være for følsom). Det vil si at et liten bevegelse på spaken, gir et stort utslag på throttle eller pich. PFC benytter vanlige potensiometre, noe som ikke er holdbart i dag. Spikes oppstår pga. støv og korrosjon, noe som skaper ekstra problemer til følsomheten. Fordelen med PFC er at du kan kjøpe forskjellige spakesett (throttle quadrants), men prisen på disse gjør det nærmest umulig i praksis.

 

GoFlight. Denne ville nok jeg ha kjøpt i dag. Har en god del GoFlight moduler, og er godt fornøyd med disse. GoFlight kan også tilpasses med å bytte spakene. En test av denne finner du her.

 

CH Throttle Quadrant USB, er vel den billigste løsningen, og den som også gir mest for pengene. Ikke så modulært som PFC og GoFlight, men du får jo masse for pengene. Dag har den også på tillbud.

 

Så til ditt neste spørsmål. Bestiller du hardware fra SimMarket, så kommer frakt (typisk ca. 18 Euro for en mellomstor pakke), 25% moms og et gebyr på 150 kr.

 

Mvh

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Simware

 

"Add this ELITE King Air Power Unit to your ELITE software or your Microsoft Flight Simulator 2002/2004 for added realism. It features the King Air specific functionality, complete with Reverse thrust, Prop feather and Condition levers."

 

Så til prisen, simware selger den for ca 2200,-NOK pluss frakt som i værste fall blir 45€. Så kommer moms i tilegg og da kan vel hele greia komme på rundt 3000,- NOK. ""

 

Best å ikke fortelle kona om denne investeringen ja ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...