Torgeir Navelsaker Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Skal til å kjøpe meg et ANR headset og lurte på om noen her inne vet om noen bra headset? setter pris på alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Moe Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei sann! har ingen erfaring med ANR headset, men da jeg var i Statene for å kjøpe mitt eget headset så ble jeg anbefalt å kjøpe David Clark og ikke ANR... Kan hende han tjente litt ekstra på mine veine, men jeg er strålende fornøyd med min DC H10-13 S! Er så bra lydkvalitet og deilige ear pads i gel pluss at den har plast\\gummi boom istedenfor metall som du regelrett etterstramme. Fikk foresten testet headsettet i 340 til SAS på vei tilbake fra Seattle hehe dette var jo bare en liten anbefaling, det er jo opptil hva du vil legge i det som sil syvende å sist avgjør saken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Dette har vært diskutert endel ganger før, for eksmepel her Fløy for noen få uker siden med en som hadde et veldigt kjekt headset. To øreplugger med høytalere i og en liten boom med mikrofon til. Fungerte utmerket og visstnok utrolig stille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Mye å velge mellom og nok av forskjellige meninger ute på nettet om hva som er best blant alle de ulike typene på markedet her. Modellen som nok går igjen som vinneren flest ganger ved sammenligningstester og nok den de fleste skryter mest av etter å ha prøvd ift. både lyddemping og komfort, er X-serien fra Bose. Men den koster! Har aldri prøvd X'en, men etter endel surfing på nettet ifjor kjøpte jeg til slutt et sett fra Flightcom som heter Denali (du kan lese om headsettet og det selges bl.a. hos www.acespilotshop.com/pilot-supplies ). Det er det første ANR-settet jeg har har prøvd så sammenligningsgrunnlaget er dårlig, men jeg syns det har gitt mye for pengene og har absolutt svart til forventningene jeg hadde ut fra beskrivelsene på forhånd fra andre brukere. Syns den aktive dempingen fungerer veldig bra med en tydelig forskjell mellom passive/aktiv når man vipper bryteren. Den er rel. lett i vekt, som kombinert med veldig myke pads av ekte skinn gjør den meget komfortabel å ha på (selv i flere timer av gangen). Så ser den litt allright ut også da syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Selv har jeg jo et passivt Peltor MT7H "Ground Mechanic Headset" som jeg har brukt på jobb i 4-5 år nå. Jeg bestemte meg for å begynne å bruke det i mikroflyet også, istedet for å kjøpe et headset til, og valgte istedet å kjøpe en "ANR-upgrade" til Peltor-headset... Har lest mange gode tester av dette settet, så jeg ser frem til å installere og teste det når det kommer... Det beste er jo at siden jeg også bruker headsettet på jobb, så får jeg mye mer utbytte av ANR, for hvis du synes det bråker mye i cockpit på et fly, så bør du jaggu prøve å stå på utsiden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.