Gå til innhold

Universitetsstøtte til privat flyskole


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Kopplingen är där, eftersom Uitö och NAC i flera år jobbat tillsammans för att få till detta. Men om det blir Bachelor fag på UiTö/NAC eller någon annanstans återstår att se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members
Men det har jo vært snakk om at man må ta en bachelor i flyfag for å få støtte til utdanninga... dvs. 3 år med flygerutdanning og noe annet rart da? Er ikke det litt unødvendig for de som bare vil bli piloter?

 

Tror du ikke de som har sertifikatet og utdannelse vil stille noe sterkere for å få drømmejobben enn de som kun har et sertifikat.

 

Jeg er trailersjåfør og har sertifikat og utdannelse. Jeg har dermed mer å slå i bordet med enn en lastebilsjåfør med kun et sertifikat.

 

Hvem ville en potensiell arbeidsgiver velge tror du?

 

Det jeg mener med dette er at ekstra utdanning til yrket kun gir fordeler.

 

STORE FORDELER!

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt unødvendig for de som bare vil bli piloter?

 

Hmm? "Bara" piloter..? ""

 

Det är ett önskemål från både NAS och SAS att få piloter med lite mer insikt i bl.a. ekonomi och bedriftsledelse... I USA är det närmast normen att kräva College degree om du ska jobba för ett större bolag. Detta för att piloten ska ha något att "falla tillbaka på" om man mister certifikatet, vilket inte är ovanligt när man blir äldre.

 

Men att utbildningen är 3årig beror också på att den går i "normal" studietakt. En flygutbildning är ofta väldigt komprimerad. Inte bra pedagogiskt sett.

 

Andra vinster med att göra en Bachelor utbildning av pilotutbildningen är att man kan gå vidare med ytterligare studier, kanske i flygteknik, flygmedicin, etc.

Skadar inte att ha mer utbildning. Med tiden så blir det för många lite ensformigt att bara flyga. Alla piloter kan inte jobba i Administrationen eller som instruktörer vid sidanom, så många har "hobby jobb" för att få en intellektuell utmaning.

 

Att får det in under ett universitet innebär att man kanske kan betala Flyinstruktörerna vad de är värda, och få piloter med erfarenhet att undervisa. Idag är det ofta färsks flygtid-samlare som instruerar. Inget fel med det kanske, men en erfaren pilot med större instruktions erfarenhet kanske kan spara pengar genom att eleverna behöver färre flygtimmer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...