Gå til innhold

Program og utstyr


Kjell-Arne Willumstad

Anbefalte innlegg

Poster innlegget her også. FY-FY

 

Hei alle simmere.

Har et newbie-spørsmål. Hvilke program må jeg ha, og hvilke program er det greit å ha for å få en opptimal opplevelse når jeg skal fly online?

Jeg har headset med mikrofon. Trenger jeg noe spesielt program for å få dette til å virke.

 

Slapp av alle veteraner. Det er enda en stund før jeg våger meg på vatsim-flyving enda. Har enda MYE å lære meg.

Har registrert meg på vatsim. Har fått Id og passord, men hvor i f... logger jeg meg inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Squawkbox 3.

 

Installer.

 

Start in-flight ved gate ved å trykke på "Alt-knappen" på tastaturet, og på menyen velger du Modules-Squawkbox.

Den starter.

Trykk på start i SB, velg connect. Tast inn PID og password.

Skriv fullt navn, velg et fly og før inn callsign.

 

Flyr du småfly kan du ha callsign som LNIUF, LNREG, LNHFP osv... er flyet registrert LN-HFP skal du korrekt logge inn som LNHFP. Callsign ved førsteoppkalling blir da Lima November Hotel Foxtrott Papa. Senere holder det at du kun sier "Lima Fox Papa."

 

Flyr du kommersielt er det disse ICAO kodene som brukes:

 

Flyselskap - ICAO kode - Callsign

 

SAS Braathens - CNO - SCANOR

Norwegian - NAX - Nor Shuttle

Widerøe - WIF - Widerøe

SAS - SAS - Scandinavian

Kato Air - KAT - Kato

Coast Air - CST - Coast

V Coast Air - VBX Coast Air

(dette er Virtual Coast Air.

 

Skal du fly SAS Braathens rute SK4047 fra Oslo-Stavanger logger du opp som CNO047 med callsign Scanor Zero Four Seven, eller bare 47.

På SAS Bra. sine innenlandsruter sløyfes 4'tallet i callsign.

 

Bare spør hvis det er mer. Kan sende deg en manual for det hele hvis du vil? Den tar for seg en tur fra Oslo-Bergen med 737NG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...