Gå til innhold

GARMIN 196 - PC


Jarle Kristiansen

Anbefalte innlegg

Har en garmin 196 som jeg ønsker å koble til lapptoppen for å kunne trene når jeg flyr flighsim.

 

Er det noen som vet hva den PC kabelen heter som går fra GPSèn til PCèn?.. slik at når jeg ringer til en pc leverandør og sier jeg trenger denne "comporten" eller hva det er .. så vet han nøyaktig hva jeg trenger????

 

Har prøvd å kjøpe en overgang som gjorde at jeg kunne plugge den inn i en USB port.. men det gikk ikke...

 

eller er det noen som kan si meg hva jeg trenger..

har en Qosmio G20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg prøver å hjelpe men er helt på jordet nå Jarle, - men kjørte i sin tid FS2K på èn PC og en gammel Jeppesen Flightmap (tror jeg det het) på en annen. Brukte vanlig COM kabel, og via FSUIPC og en liten modul som het FS6IPC61 tracket flightmap (tilsvarende GPS) alle bevegelsene mine i FS og ga meg den info jeg trengte.

Flightsim.com har denne modulen her :

 

http://www.flightsim.com/cgi/kdl/main/14/gpsway21.zip?C8qT800N

 

Dette er jo en nyere version enn den jeg brukte, og vet ikke om den støtter USB. ""

 

 

Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. så det finnes bare en type Serieport.

 

Ja husker jeg lastet ned noe FSUIPC og GPSout greier.. Fikk tak i en slags serieport kabel som det var USB på i andre enden som jeg fikk stappa i pcen.. måtte vidre sette opp en virituell com port og faens oldemor.. fikk det vertifall ikke til hehe..

men grett.. får høre om en sånn Serieport da som fungerer som en comport uten å måtte sette den opp/definere den som en virituell port.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...