Gå til innhold

Helt nybegynner


Klaus Adde

Anbefalte innlegg

Finnes der et sted der man kan få de viktigste tipsene for å komme lett igang? Som alle andre karer er jeg slik ar lange bruksanvisninger er kjedelig - jeg vil fly med en gang.

Det jeg er mest usikker på er to - antagelig ganske grunnleggende ting - men jeg tillater meg å spørre allikevel:

Min MS SW Forve Feedback virker utlolig ustabil å fly med. Nesten uansett hvor fintfølende jeg synes jeg er, vingler det hit og dit. Kanskje er det slik i starten, før man får kontroll over flere ting som virker inn på stabiliteten.

Det å holde riktig og stabil hastighet er også vanskelig.

Antagelig teite spørsmål, men jeg tar mot til meg. Kanskje noen kan gi meg noen enkle knep som gjør det lettere å komme videre. Det hjalp å få hjelp av et par snowboardere første gang jeg skulle prøve det også.

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ta helt motet fra deg, men det spørs jo hvor realistisk du ønsker å fly, men jeg er redd det er ikke så mange snarveier utenom prøve/feile, prøve/feile, prøve/feile og prøve/feile. Det kanskje viktigste er å fly mest mulig, men du klarer det desverre ikke utenom enkelte grunnleggende kjennskaper, som blir for lange å komme inn på her. Men du har mye interessant i vente, og den gangen du for første gang får til en brukbar landing med et stort passasjerfly, den sitter godt i kroppen.

Så uten å skremme deg, så finnes det ikke så mange snarveier hvis du ønsker å bruke FS til noe annet enn et data-spill, som det jo definitivt ikke er, mener nå jeg.

Begynn å lære deg med 182`en, du trenger ikke lese i ukevis, men du er helt nødt til å lese gjennom en del, hvis du da ikke har en "instruktør" som sitter av siden av deg.

Lykke til, du har mye flott i vente hvis tålmodigheten er i orden. Men det spørs jo selvfølgelig hvor reralistisk du ønsker at det skal være - men jo mer realistisk, desto mer moro og god selvfølese får du - og da blir du også virkelig bitt av basillen...

Lykke til

Harald O.

quote:

Originally posted by Klaus Adde:

Finnes der et sted der man kan få de viktigste tipsene for å komme lett igang? Som alle andre karer er jeg slik ar lange bruksanvisninger er kjedelig - jeg vil fly med en gang.

Det jeg er mest usikker på er to - antagelig ganske grunnleggende ting - men jeg tillater meg å spørre allikevel:

Min MS SW Forve Feedback virker utlolig ustabil å fly med. Nesten uansett hvor fintfølende jeg synes jeg er, vingler det hit og dit. Kanskje er det slik i starten, før man får kontroll over flere ting som virker inn på stabiliteten.

Det å holde riktig og stabil hastighet er også vanskelig.

Antagelig teite spørsmål, men jeg tar mot til meg. Kanskje noen kan gi meg noen enkle knep som gjør det lettere å komme videre. Det hjalp å få hjelp av et par snowboardere første gang jeg skulle prøve det også.

Takker på forhånd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor mange landingsforsøk jeg hadde på gamle Fs4 før jeg fikk satt flyet (cessna skylane) på bakken på en rimelig ok måte.

Slik som navigering, bruk av ILS og forskjellige måter å manøvrere flyet på lærte jeg av meg selv underveis. Jeg prøvde å lese i manualen men jeg ble ikke særlig klok av det, så jeg måtte prøve og feile en del hundre ganger før jeg håndterte det skikkelig.

Men selv i dag, 6 år etter at jeg begynte, er det ennå mange ting jeg strever med... og det er det som gjør at man aldri blir lei av flight simulator!

Problemet mitt nå er at jeg "har ikke tid" til å spille så mye nå som tidligere....og derfor blir man ofte litt utrent etterhvert.

Men gi aldri opp!! Det blir såå mye mer gøy når en først får taket på det ! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

hilsen

Arne Olav

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forsiden av flightsim.no, velg fra menyen Linker->Flysimulator->Norge->Tarjeis Flysim side.... Når du er på Tarjei's side, velg Flysimulator fra menyen til venstre. Der finner du mange detaljerte beskriveleser av noen 'case' i Norge. Meget bra for nybegynnere, det var disse siden som fikke meg på sporet. Men du bør selvsagt sette av en god del tid når du først setter deg ned [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lykke til...

Det er ikke fjellet som kommer til deg, det er du som må gå til fjellet - det sa min mor

-Endre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...