Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har iløpet av den siste uken drømt meg helt bort med bush flygning, iallefall planlegging av tur til Alaska engang iløpet av livet for en virkelig bush ferie, med fly! ""

Jeg vet at det er en del av dere bush flying elskere der ute, som tilbringer mange herlige timer foran simulatoren i heftig terreng.

Brukte mye tid i går på å få lagt inn flott bush scenery for Alaska, men når jeg fyrte opp simulatoren for å ta en test tur ble de fleste teksturer helt hvite og jeg fikk klasket en torsk rett i trynet (det følte iallefall slik ut da!).

Uansett, Misty Fjords friluftspark i Alaska ble området jeg falt for, og hadde lagt store planer om å fly fra "Hank's Trading Post" som ligger på grensen mellom Alaska og Candada, like nord øst for Juneau, til Bush Flying Unlimited sin camp like sør for Ketchikan.

Når jeg er ute å flyr i utlandet uten VFR kart, bruker jeg Google Earth som et nyttig hjelpemiddel, da man kan fordype seg i terrenget å se konturene rundt området før, evt mens man flyr.

For å gjøre jobben litt lettere, la jeg inn absolutt alle bush flyplassene/camp'ene fra Holger Lake i nord, til Price Rupert i sør på Google Earth. Men siden det ikke ble noe tur på meg, skader det vel ikke å gi dere filen slik at dere slipper å legge inn alt selv, for Google Earth er et nyttig hjelpemiddel! Jeg mener det skal fungere slik at dere laster ned filen dere finner nedenfor, legger den en plass på maskinen deres, f.eks i Google Earth mappen. Åpner Google Earth, å velger "File -> Open" for så å velge filen dere nettopp har lastet ned. Da skal plasseringene av flyplassene komme opp som små hytter inne i Google Earth. Jeg gjør oppmerksom på at koordinatene ikke er nøyaktige, men tror de er gangske nære de virkelige koordinatene.

En liten ting til, jeg håper virkelig en, eller helst flere av dere tar noen bilder når dere er på tur, siden jeg ikke fikk muligheten! Hadde virkelig satt pris på det!

Vel, nok småsnakk, freeware scenery for FS2002/FS2004 finner dere her!

Min førjulsgave til dere finner dere her!

Ha en fortsatt flott advent!

Skrevet

Hei Ivar... Som du kanskje har sett i Screenshotforumet så er jeg underveis på en såkalt jordomflyving.

På denne turen har jeg tenkt meg innom Alaska. Tenkte da jeg skulle bruke en uke eller så der opp på å fly litt uten autopilot...

Jeg blir nok å benytte meg av tilbudet ditt og det er ikke umulig at det blir noen bilder etterhvert ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...