Gå til innhold

Er dette "håpløst" ?


Arne Eitrem

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjører FS98 på en 166 MMX 96 MB RAM og 8 MB matroxmill. skjermkort. Jeg vet dette er labre greier, og lurer på om hva er minimum pc til FS98. Jeg synes det er så å si umulig å lande en 737 visuelt. Er dette p.g.a treig pc (lite flyt, hakker) ller er det bare meget krevende å få det til.

Jeg bruker real veather og NAV 19, samtidig. Instrumentflyging går greit og jeg har all AIP kart som jeg synes er kjempebra å fly etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har 200 MHz, 96 MB RAM och ett Voodoo3-2000 grafikkort. M.a.o. nästan som du. Jag brukar också använda Real Weather. FSNav3 är installerad. Jag tycker det går bra. Vissa flygplatser kräver ju mycket av datorn och då hackar det förstås. Det beror hela tiden på vilka sceneries och paneler du använder. Dynamiska scenerier drar ner mycket också. MS rekommenderar väl en 486:a som minimum tror jag, men då kan det inte vara några som helst add-ons till det.

Se till att du ställer in FS98 efter dina behov. "Options"-o.s.v.

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Arne!

Jeg kjørte selv lenge på en 166 med et Voodoo 2-kort (tror kanskje jeg har det på loftet fortsatt). Det funka greit. Med FS 98 tror jeg du kan få mye ut av PC'n din med et bedre skjermkort. Har du Intel-prosessor, forresten?

FS2000 kan du imidlertid bare glemme med den PC'n. Men hva gjør det? Møkk!, sier jeg! Kos deg heller med FS98 og Norway scenery!

MK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P166 burde greie fs98. Er du sikker på at du kjører i 3D?

Det er ingen tvil om at hakking ødelegger landing. Computeren har ikke de samme data som du ser på skjermen. Du kan ha gjennomsynk på 0 på touchdown - men dataen regner at du har mye mer og registrer crash

Dessuten så har du problemer også. Hvis du tør så kan du jo prøve å kjøre bil og blunke et par ganger i sekundet. Da har du samme effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermkortet heter Matrox Millenium II 8 MB RAm , men jeg vet ikke om det støtter 3D. Grafikken er rimelig grei og jeg har valgt høyeste oppløsning på scenery og wourld(?!?). Men det er veldig irriternede å krasje pga de siste NM med manuell flyging før lading pga kjemmehakk. Hvordan kan jeg foressten sjekke frameraten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Jag kör en P166Mhz 32MB RAM och har INGET 3-D kort......

Jag använder FS2000 PRO, och om man har det på fint väder och inte så mycket "Dynamic Scenery" så går det faktiskt rätt hyggligt, visst hackar det lite men det är inte såååå farligt! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Och i FS98 så flöt det riktigt bra för mig!

Hälsn,

Christian Johansson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne, du skriver att du kör på högsta upplösning. Vad du kan göra för att förbättra "hakkingen" är att dra ner scenery och dynamic på LÄGSTA före landning. Ta också bort shadows på fly och buildings. Du förlorar ingenting på det men vinner i framerate. Som jag skrev tidigare också, gå in under options och leta reda på grafikkortet och sänk dina krav där.

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...