Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg er en ny bruker av disse fine sidene, er ganske amatør på FS2K men behersker Cessna ganske bra.

Men i morgen er jeg invitert til å fly den ekte boeing simulatoren som står på fornebu!

Og det kommer til å bli nervepirrende morsomt!

Så nå har jeg trent for harde livet med en 737-400 i FS2K for å lære meg alle instrumentene men føler meg ikke akkurat så veldig opptrent til å sette meg inn i cockpiten i morgen =)

Autopiloten sørger forhåpentligvis for en behagelig flight i morgen....

Skrevet

Gled deg!!

Har selv fløyet 737-400 simulatoren på Fornebu i -98.

Jeg forsøkte å håndfly landingsrunder på Fornebu, Værnes og Vigra. Fikk prøve å håndfly ILS etter F/D også. Skal ikke påstå det var enkelt. Motorkutt var også lagt inn på en av avgangene fra Vigra. Forbered deg på en tur i det blå og mye svette.

Lykke til!

Kjell Arild

Skrevet

Jeg fikk 2 timer i braathens 737-400 simulator på fornebu i dag!

Helt gratis!!

Det koster visst en formue å leie timer på den.

Grunnen til at jeg fikk til det var at jeg kom i kontakt med en braathens ansatt gjennom jobben som har drevet den simulatoren i alle år.

Så jeg fikk fin gjennomgang av maskinen og alle instrumentene før takeoff! 3D displayet ut av cockpiten må oppleves! Det er så ekte som det kan få blitt.

Vi konsentrerte oss omkring Gardermoen, og jeg fikk trene på takeoffs , cruising og ILS approaches.

Autopiloten er jo et must! Det var en utrolig opplevelse å se flyet lande helt av seg selv , trengte bare å bremse etter touchdown jeg! Mne når jeg skulle prøve det samme manuelt så fikk jeg litt problemer, bomma på rwy, men etter 2 - 3 forsøk ble det en treffsikker landing men den var ikke silkemyk!

Hydraulikken i simulatoren er så bra at du kjenner alle bevegelser og turbulensen er kraftig! Så når vi testet det så måtte beltet strammes hardt!

Ellers så var det litt av en overgang ifra min microsoft joystick til instrument utstyret i cockpiten.

Mye å passe på på en gang og jeg ble temmelig svett men jeg unngikk de store katastrofene og var ganske stolt faktisk etter å ha gjennomført 2 svette timer.

Jeg håper på en ny tur senere!

quote:

Originally posted by Kristian B.bood:

Kan hvem som helst prøv simulatoren [image]
'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image]

Håper det [image]
[/image] [image]
[/image]

------------------

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...