Gå til innhold

SASBRAATHENS


Jim Grav

Anbefalte innlegg

Som udgangspunkt må du nok desværre overleve med SAS-painted.

 

Du kan prøve at se i SquawkBox, om det er muligt at vælge "Braathens" (Tror ikke SAS-Braathens er der).

 

Med de tidligere versioner af SquawkBox havde vi det problem, at mange begyndte at have deres egne fly-betegnelser, ofte regionale områder, eksempelvis Braathens.

Når så andre brugere, der ikke har samme pakke installeret så flyet, opstod der problemer. Problemet var, at når flyet ikke kunne vises, blev brugerens eget fly vist. Fløj du PMDG'en begyndte computeren at hakke når den skulle vise 3-4-5 PMDG'ere.

 

Med SB3 tror jeg bare flyet bliver til et spørgsmålstegn "?".

Men du kan overveje hvad du helst vil have, at andre ser dig som et SAS fly, eller at have en papirsflyver.

Som sagt, for at det skal lade sig gøre, skal ALLE brugere have samme modifikation installeret, og det går nok ikke.

 

Så mit råd er, se i SquawkBox3 listen om det er muligt at vælge Braathens, ellers må du nøjes med SAS-painted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjae, SB3 udkom nok inden opdateringen ordentligt kom gennem systemet.

 

Men kan du vælge Braathens i SB3 er der håb forude.

Så er der nemlig en texture gemt et sted (Ved ikke hvor) som er i Braathens-farver. Den kan så opdateres til det nye livery.

Jeg tror ikke der er nogle der har gjort det, så du må selv i gang.

 

For det skal virke, må de andre piloter vælge Braathens som livery og ikke SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Nu tør jeg ikke love noget, for jeg har ikke set efter på computeren, hvordan det virker. Så det kan være jeg tager fejl...)

 

Nej nej. Det kan du godt.

 

Måden det virker på er:

En bruger vælger i SB3, at han flyver B735 i Braathens farver. Dette giver en kode/ID, som sendes sammen med hans informationer (position). Lad os sige at denne kode hedder "B735/BRA".

 

Når din version af SB3 så skal vise piloten foran dig, så læser din SB3, at det er en B735 model. På denne model ligger den så den texture der hedder BRA.

Hvis du ændrer texturen "BRA" på sin computer vil du se de andre fly som den nye texture.

Men de andre fly vil se din B735/BRA som det gamle livery, da de ikke har opdateret deres egen texture.

 

Giver det mening?

 

Som sagt, jeg har ikke set efter hvordan det rent faktisk virker, men jeg kan ikke forestille mig at fly-modeller og textures ligger centralt på serveren. Det bør ligge på den enkelte brugers computer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 du skal bruge programmet ImageTool

2 Du skal redigere filen FS9\\Aircraft\\VIP\\texture.jbra\\vip3tex.bmp

 

Det kræver at du har forstand på at repainte.

 

Alternativt kan du kopiere filen fra mappen "texture.jsas" til "texture.jbra"

 

Men altså; Alt dette virker KUN hvis de andre har valgt Braathens som livery i SquawkBox og IKKE SAS.

 

/P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...