Gå til innhold

Tupolev 134a-3


Øyvind hagen

Anbefalte innlegg

Hallo.

Hvorfor bruker Aeroflot og noen få andre fortsatt den gamle slitte flyet Tu-134a-3, den er jo minst 35 år gamle fly "" Den har jo sikkert ikke noe sikkerhetskrav, som TCAS og annet. Når har de tenkt å fase de ut, kanskje helt til de kan ikke fly lenger ??

 

Som mange gamle russiske slitere, så brukes de til de a) ikke funker lenger, b) selskapet har råd til å bytte de ut. Aeroflot og andre russiske selskaper vil nok bruke dette flyet i en god del år til internt i russland, de er ikke så strenge på kravene med tanke på støy osv der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...håper ikke det skjer flere ulykker framover når flytrafikk øker og øker...

Kanskje Russland høyer krav framtid, tenk på de flyene som flyr til utlandet :S

 

Aeroflot modifiserer flyparken sin, bla med A32X som brukes mot europa. Bruken av Tu-134 til europa er vel ikke så stor lenger, brukes først og fremst i russland tror jeg. Så lenge pilotene, mekanikerne og ATC kan jobben sin, så går det nok fortsatt bra. Bare en holder seg borte fra små, shabby selskap i sibir;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken små shabby selskaper ??

 

Heh, har nok ingen navn å gi, men det er nå vel en kjentsak at det ikke er alle selskaper en bør fly med i russland, akkurat som at jeg ikke ville gått ombord i et fly fra Tower Air dengang de fortsatt var i drift. Noen andre som har noen bidrag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...