Jan Fredrik Furøy Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Sitter å irriterer meg grønn over hvor mye dårlig voice det er på Vatsim. -Bakgrunnstøy -Lavt volum -Sitter noen inni i en en stor blekkboks å snakker?? Fløy ENGM-ESSA i kveld. ENGM_TWR skurrer og er svak, ENGM_APP er klokkeklar, det samme med ESAA_CTR. Når jeg kommer til ESSA_APP så høres han ut som han sitter langt inne i tunnelen og skraper. Måtte be om repetisjon hver gang. Hva kommer dette av? Dårlig utstyr kan vel være en årsak, men all bakgrunnstøy kan man vel prøve å fjerne. For min egen del sitter jeg kun med headset og alt annet av lyd skrudd av. Nå har jeg ikke hørt meg selv, men håper jeg får tilbakemelding om det er for dårlig.. Synspunkter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Til meg tror det det er fordi jeg har mikrofonen for nær munnen. Sorry. Skal få den litt lengre unna...dårlig utstyr tror jeg ikke er tilfelle. Har Logitech USB headset fra shopen... EDIT: Endret en trykkleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Voice og lydkvalitet på Vatsim har vært et evig ploblem så lenge jeg har drevet med denne hobbyen.Ble betydelig berdre fra Roger Wilco og til AVC.Selfølgelig sitter vi med forskjeldige software/lydkort som IKKE gir samme kvalitet.Erfaringsmessig så fant jeg ut at SB 1024-live lydkort fungerte dårlig til voice,ble 100-ganger bedre når jeg skiftet til SB 5.1 DIGITAL-live.Vel,nok om det.Her er noen gode råd før dere starter opp FS/ASRC. 1. Steng ned ALLE unødvendige programmer som surrer i bakgrunnen. 2. Test Mic og lyd i Windows med jevne mellomrom. 3. Antivirus KAN ha en tildens å forstyrre lydkvalitet. 4.Og for ALL del til slutt.Test Audio/Voice FØR dere logger på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Sitter fram til neste år på en PC i stuen. Riktig nok litt avsides, men dog... Da KAN støy bli et problem så klart. Har et Philips headset jeg punget ut 800 ,- for. Har gått i bakken ørti ganger riktig nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.