Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag (torsdag) signerte Sterling og Maersk Air avtalen, om sammenslåing av selskapene. Flyflåten vil være uforandret

inntil videre. Det er det Islandske investorselskapet "Fons Eignarhaldsfelag" som har kjøpt opp Maersk Air, Maersk har til nå vært eid av AP Møller - og drevet med både ruteflyvninger og charterflyvninger, men har hatt store problemer med å få lønnsom nok drift. Sterling overtar hele Maersk Air sin operasjon, og starter med "blanke ark".

 

Det nye "Sterling" vil se en reduksjon på antall folk i administrasjonen, mens det ikke vil bli noen reduksjoner på ansatte i lufta. Sterling blir nå Nordens største og Europas fjerde største lavprisselskap!. Det nye selskapet vil selvsagt fortsette med lavprisflyvninger, med kun én klasse på alle fly.

 

 

Maersk Air vil imidlertid ikke ble helt borte i lufta,

selskapet vil fortsatt drive med cargo og Privat Jet-trafikk.

 

Les mer om dette her:

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=17085

 

http://www.sterlingticket.com/no/om_sterling_no/nyheder_no/pressemeddelelser_no.htm

 

http://www.flygtorget.se/nyheter/nyhetsdetaljer.asp?ID=3302

Skrevet

Nei, Norwegian er helt utenfor i denne sammenheng. Men Norwegian vil fortsatt ha samarbeid/codeshare med Sterling (vil jeg tro) som de har i dag. Pr. i dag har dette Islandske selskapet ingen planer om å også kjøpe opp Norwegian, selv om de ikke utelukker dette i fremtiden. Skulle dette skje, vil man isåfall ha et nytt formidabelt selskap! - en spennende tanke ihvertfall.

 

Mer om dette her:

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=17087

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=17086

Skrevet

Hei

Ja Maersk-Airs Charter fly overtages av Sterling, men maersk fortsætter med fornyet kraft med mere fragt-flyging enn tidligere. Flere av UPS-flyene eies av Maersk, og Maersk er igang med at implementere 13 Boeing767 fly til fragt flyging, hovedsagligt fil flyging for UPS, men de nye flyene vil fly med maersk farger på halen, og navnet STAR-AIR på kroppen.

Charter-flygingingen er efterhånden pint ned så meget at mange selskaper setter penge til på at fly, og dette ville Maersk aldrig gjøre, så da er det bedre at stoppe før det går galt. ""

Vil tilføje at STAR-AIR A/S er et helejet datterselskap av MAERSK som blev etableret i 1987

 

DET ER KUN MAERSK-AIR´s RUTE OG CHARTER AKTIVITETER DER SÆLGES. IKKE FIRMAET MAERSK-AIR.

Se http://www.maersk-air.com/da/

 

Mvh

Ivar Rasmussen

Skrevet

Det må i så fall ha vært i et tidligere liv "". Men det er i grunn ikke annet enn litt modifisering av de to selskapenes allerede eksisterende logoer.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...