Gå til innhold

VATSIM servere og adresser


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Var inne i går og flydde litt fra ENGM. Logget på serveren med adresse:195.205.20.162 og fant engm_app. Etter takeoff ble jeg "handet" videre til ENOS(tror jeg) på 125.05 men hadde ikke ENOS i SB3 vinduet, men fikk kontakt på tekst. Er det ikke sånn at alle serverene er "koblet sammen" og at det ikke skal ha noe å si hvilken av serverene man logger på?? Og om det er feil, hvilken server anbefaler DU at jeg logger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radioen ble IKKE tuna, selv om det var riktig frekvens (helt helt sikker). jaja.. skal sette meg inn i servinfo når jeg setter meg ned neste gang, så er jeg litt bedre skodd til neste session. I dag er det jo St.Hans med grilling og det som hører med, så det blir nok lite flyging i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en liten tur i dag etter jobb, og det samme skjedde igjen. Var oppkoplet på E1(overnevnte server). Satt og fiklet litt med servinfo først, og så at Ivar var satt opp som ATC. Fikk ikke kontakt via SB3, voice eller tekst. Det var heller ikke listet i SB3.

Mulig han gikk offline, men mønsteret var det samme som i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en liten tur i dag etter jobb, og det samme skjedde igjen. Var oppkoplet på E1(overnevnte server). Satt og fiklet litt med servinfo først, og så at Ivar var satt opp som ATC. Fikk ikke kontakt via SB3, voice eller tekst. Det var heller ikke listet i SB3.

Mulig han gikk offline, men mønsteret var det samme som i går.

 

Et kjent scenario med SB3:). Et lite eksempel for og illustere problemet.

 

Jeg logga på med FS på honningsvåg for og ta en flight til Hammerfest. ENBD_V_CTR poppa inn i vinduet på SB3, og jeg kontakta han.. Etter klarerinegr etc var jeg på vei. Da plutselig forsvinner ENBD_V_CTR fra lista i SB3, for så og dukke opp igjen etter en liten stund. Jeg kontakta da personen og spurte spesifikt hva han hadde gjort i det tidsrommet han var borte. Det viste seg at akkurat da han forsvant fra lista me hadde han flyttet sitt center point i ASRC til en flyplass litt sør for sitt TMA. Hans visibility range i ASRC medførte dermed at jeg havna utenfor hans rekkevidde, og jeg mistet han i lista mi i SB3.

 

Bruker selv nå FSinn da jeg er plaget med stutters i SB3 (en av MANGE som er plaget med dette, er en tråd på sb forumet om den). Fsinn mister ikke ATC selv om ATCs range settings flyttes slik at jeg faller utenom hans synsvidde.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...