Gå til innhold

Bilde eller video?


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal jo dele "opplevelsene" med dere når jeg kommer hjem fra SXM. Ikke det at dette er det aller viktigste, men greit å vite

 

Er det ønskelig med video eller bilder?

 

 

Det vil så klart bli tatt både bilder og video, men hva vil dere ha mest av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg anbefaler egentlig bilder om du ikke har et skikkelig bra videokamera. Jeg brukte et ganske dårlig et når jeg var der i vinter, og synes resultatet ble mye bedre på bildene enn de filmene jeg tok fra Maho Beach Bar og fra threshold.

 

Forventer full reiserapport "" Når kommer du hjem? Anbefaler også en tur med Twin Otter til St Barths og Saba med Winair. "" Koster 60$ for to personer tur/retur til St Barths (+30$ i airport tax ved TNCM).

 

De driver jo og bygger ut der borte, skal få seg jetgates og hele pakka. Litt synd egentlig, jeg synes jo en del av sjarmen med flyplassen er nettopp det å komme fra en B744 og så komme til flyplassterminalene, som består av lettkledde og ganske åpne blikkplater.

 

Men som sagt, ta mange bilder og ikke bli for sandblåst! God tur! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Sony Handycam DCR-PC300!

 

[image]http://www.dcviews.com/press/images/Sony-DCR-PC330.jpg[/image]

 

Det tar opp utrolig bra filmer synes nå jeg! Meget skarpe og klare "" Så kvaliteten er nok bra!

 

Men bilder blir det nok uansett... men synes det er personlig mye morsommere med video ""

 

Reiserapport? "" Hehe, skal prøve... det som ligger ann til nå er at vi drar til Arlanda fra Gardermoen... hvis vi ikke kommer med Business Class der, så drar vi viderer til Zurich og ned til USA "" Der var det goood plass på Business Class!

 

æææhhhm, tror jeg kommer hjem rundt 23 mai, jeg er usikker! Må hjem til to tentamener ""

 

Takk for tipset angående Twin Ottern, det skal jeg love deg blir tatt! høres flott ut!

 

 

Jasså, bygger de ut? Enig at det er synd. Husker nå i vår når jeg kom til Bahamas, lokale musikere spiller på blikkasser, på søppeltønner og alt de bare klarer å finne! Og så er det tiggerne da, som skal ha penger ""

 

 

Takk for det! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, Twin Otteren er et must når du er der. Selv om du fort lengter tilbake til Maho Beach er det ei fin strand på St Barths som lar deg nyte avgangene og se de spektakulære landingene, trafikken er ganske god selv på den lille stripa. (dbl. Twin Otter hvert 20. minutt, Do228, en rekke privatfly, C208 og Islandere i fleng.)

 

Og øya er absolutt idyllisk, jeg skulle gjerne vært der et par dager og, istedenfor en dagsvisitt!

 

Litt info om den nye terminalen finner du her; http://www.pjiae.com/ og de har vel kommet enda lengre på utbygginga nå. Ellers er Air Frances avgang med A340 alltid gøy, siden de "klipper" åsen på den andre siden (stadig noen fortvilte sjeler på stranda som roper "he's not gonna make it" når de roterer etter å ha brukt.. passende mye.. rullebane. ""

 

Men men, nå har jeg mimret nok i all misunnelsen over at det ikke er jeg som skal tilbake.. "" Gleder meg til bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Skal jo være der en hel uke, så en dag eller to ved St. Barths har vi jo selvfølgelig tid til!

 

Hehe, har faktisk aldri hørt denne Air France A340 "historien" før "" Gleder meg selv til å se den... ""

 

 

Jeg ser at 16 vil ha bilde, og 8 vil ha video... så da blir det nok meeest bilde! Har totalt 576MB med minne, så får vel plass til rundt 500 bilder

 

Bilder blir det absolutt... men! Jeg kommer til å ta med teleconverteren ned, er det nødvendig med 8X optisk zoom på St. Maarten? ""

 

Ahh, det ligger ann til en Business Class tur fra Arlanda --> Newark, Airbus A330/340!

 

Nei, nå må jeg stikke til de sure lærerne på skolen! [image]http://forum.flightlevel350.com/images/smiles/Grrrr28.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt et enkelt lite "en-bens-stativ". Veldig greit å ta med, og slå opp for å få stødigere bilder..!

 

Jeg tar nok med hele tripoden min ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Eirik, nå blir det nok flere reiserapporter ""

 

Drar nå i ettermiddag fra Gardermoen og til Arlanda. På Arlanda skal vi overnatte på Radisson SAS. Men etter landing så blir det spottetur på ESSA!

 

 

Men, vi har jo ingen bil når jeg kommer til ESSA... er det noen her, f.eks Tommy som vet hvordan jeg kommer til et spottested fra terminalen? Buss, tok, veier jeg kan gå? Har lyst å få spottet på Arlanda også ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett masse på den "guiden" der ""

 

Men det går jo ikke ann å få spottet der uten bil, så blir nok ingen spottestopp på Arlanda da. Men overnatting blir det uansett, for en videre tur til KEWR med Airbus A330/A340 ""

 

Kanskje jeg er så heldig at jeg treffer min onkel! "" Han er kaptein på A330/A340, men flyr mest til Asia

 

 

Takk Stian ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg anbefaler egentlig bilder om du ikke har et skikkelig bra videokamera.

Dette er jeg veldig uenig i.

 

Jeg har drevet med video i 10 år, og det viser seg stadig vekk at det ikke er selve videokameraet som setter grenser for hvor bra en film blir. Det som avgjør er kameramannen og etter-redigeringen.

 

Så lenge kameraet har farger, manuell fokus og DV-kvalitet så er dette nok for amatører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det har nok en del med at kameramannen er meget inkompetent for min del "" Jeg tok utgangspunkt i mine filmer, som desverre er i ganske lav oppløsning, og satte dem opp mot en del bilder jeg tok. Jeg mener at bildene ble bedre, selv om enkelte øyeblikk, som B744 på approach og approach fra rad 1 på Twin Otter bare må filmes uansett kamera og kvalitet. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...