Gå til innhold

Lyst til å begynne å fly Seilfly??


Frode Sveinungsen

Anbefalte innlegg

Det man betaler ekstra over 10.000kr, er det bare flytimer?

 

Ja, og nei ""

Dersom du begynner tidlig på sesongen, f.eks i disse dager, kan du bli ganske fort ferdig med Grunnkurset som koster 9.500.. La oss si at du blir ferdig med dette i slutten av Mai, begynnelsen av Juni.. Dersom du vil fortsette å fly nå, betaler du kun for flepehøyden din.. dvs 35kr for hver hundre meter du skal opp i luften. En flytur er gjerne på 5-800m..

For at du skal kunne fly opp, må du ha minimum 30timer i luften, og 15 av disse skal være flydd som solo. Det er også et minimum antall slep man skal ha hatt også, tror det er ca 30 jeg...

Altså, 30turer til 600m = 6300kr i slepeutgifter.. Dersom du klarer å fly termikk og få lange flyturer, vil du sikkert komme unna med sertifikatet på under 20.000kr dersom du flyr alt på ett år..

 

MEN, dersom du ikke rekker å fly opp på den første sesongen, da må du kjøpe årskort på flyene for neste sesong(flyleie for et helt år) til ca 3500kr, leie av flyplassen for neste sesong på 1200kr. Når dette er betalt, så kan du begynne å fly igjen, og bare betale for flyslepet.

Eller, du kan velge å betale 120kr dagen, istedenfor 1200kr for et helt år, og du kan velge å betale 200kr pr tur som startavgift, istedenfor å betale et årskort på 3500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er mulig. 8-22 Juli arrangerer S/NLF sentralt Grunnkurs A på Starmoen, Elverum.. Jeg tipper dette er det samme som det gamle ABC-kurset.. Altså, flyging frem til solo.

 

8-22 Juli Grunnkurs A

23 Juli -5 August Grunnkurs B

6-19 August Grunnkurs C

 

Disse kursene vil tilsammen utgjøre opplæring frem mot "sertifikat" vil jeg tro..

Prisene her vet jeg ingenting om desverre..

 

Les mer her: Bli Seilflyger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...