TOS Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Når eg for tida flyr rundt i King Air 200 frå Aeroworx s åfår eg til tider opp "RVS Not Ready" på panelet. Dette skjer når eg justerar ned fuel flow for å redusere farten under innflygnign. Dette skjer ikkje kvar gong, så eg lurar på om det er nokon der ute som veit kva det kjem av? Har tråla igjennom manualer og sjekklister utan å finne svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 94 stykk som har sett og ingen som har eit tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Har også fått det et par ganger under samme situasjon som deg, men jeg vet ikke hva det er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Kvammen Larsen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hei du, Interessant spørsmål. Men vet man hva RVS står for i dette tilfellet? Reverse kanskje? Men uansett, hvorfor vil man redusere fuel flow manuelt for å redusere farten under innflyging? Dette høres veldig rart ut for meg. mvh Roger K Larsen PS-ser i ettertid her at vår tekninker fra Lufttransport har svart, så da vet vi svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Men uansett, hvorfor vil man redusere fuel flow manuelt for å redusere farten under innflyging? Dette høres veldig rart ut for meg.Beechen til Aeroworx har en tendens til å motsette seg touchdown hvis condition lever står i flight idle, så derfor pleier i alle fall jeg å bruke ground idle på korte rullebaner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Kvammen Larsen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Javel, Så det er en "sim" ting. Ikke noe man gjør i virkligheten altså? mvh Roger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Javel, Så det er en "sim" ting. Ikke noe man gjør i virkligheten altså? mvh Roger I følge denne meget gode anmeldelsen på simhq, skrevet av en B200-pilot, så brukes "Hi idle" bare under meget varme forhold (side 7). Så det ser altså ut til at det er realistisk å bruke "lo idle", og det kan også virke som om flyet oppfører seg mer realistisk i så tilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.