Gå til innhold

Lytte til atis med SB3?


Ken-Robert Bjørkli

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri tenkt på det med å lytte på atis i sb2.3

 

Etter å ha skummet igjennom sidene til squawkbox kan jeg heller ikke finne noe om at dette lar seg gjøre.(Pgr av at dette ville tatt knekken på linjene til vatsim pgr. av bandwidth usage)

 

Visst du titter i filbibloteket her på fs.no vil du se at det finnes ett lite program for å spille av atis meldinger som er satt av kontrollerne.

 

http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=2126

 

Ellers for di som bruker activesky kan man jo tune activesky sin "innebygde" atis.

 

EDIT: Så ikke at du tenkte på FS9 atis'n

 

QUOTE fra squakbox sidene

 

"The normal FS ATIS works for me too, well sometimes it works and sometimes it doesn't."

 

Ser at dette kun fungerer når man ikke er 100% tilknyttet vatsim nettverket.

 

http://squawkbox.ca/forum/viewtopic.php?t=1452&highlight=atis

 

Lykke til

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspilt atis på Vatsim akkurat sånn som det gjøres i real er også noe som KANSKJE blir å se.

 

Det har vært prøvd ut før og fungerte bedre enn noen hadde forventet.

Eneste er at vi trenger en Atis kanal samt atis-brukerkonto, og det er ikke så lett å få av Vatsim.

Vi skal se litt mere på dette og sjekke om dette kan komme for å bli.

Da dette ble prøvd var det som å høre ferdiginnspilt atis sånn som dere er vandt til i real.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj! Dette ser ut til å være en fin mulighet til å gjøre det hele enda mer realistisk! Det jeg også har tenkt på er "distorsion" eller hva man kaller det. Slik at det blir skurrete. Det blir i grunnen lite radiolydaktig, etter det jeg opplever. Det kommer vel et bedre innebygget lydfilter etter hvert! Uansett er jo SB3 en liten revolusjon i seg selv! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...