Ken-Robert Bjørkli Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hei.Har prøvd å få med meg siste atis når jeg er online med SB3 og flyr Pmdg.Uten at dette lar seg gjøre.Jeg tuner valgte atis frek i radioen når jeg står på bakken,men stille er det.Dette gikk jo fint med sb 2.3.5? Siter
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 21. april 2005 Forfatter Skrevet 21. april 2005 Hmm,merkelig at ingen visste noe om dette? Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Åja! Det har aldri jeg fått til med SB i det hele tatt. Å lytte til ATIS. Bruker du vanlig ATIS i flightsim eller er det innlest ATIS av ATC? Siter
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 21. april 2005 Forfatter Skrevet 21. april 2005 Tenker på atis i Fs.Dette gikk som sagt ann i gamle sb 2.3.5? Siter
GiantUnicorn Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Jeg har aldri tenkt på det med å lytte på atis i sb2.3 Etter å ha skummet igjennom sidene til squawkbox kan jeg heller ikke finne noe om at dette lar seg gjøre.(Pgr av at dette ville tatt knekken på linjene til vatsim pgr. av bandwidth usage) Visst du titter i filbibloteket her på fs.no vil du se at det finnes ett lite program for å spille av atis meldinger som er satt av kontrollerne. http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=2126 Ellers for di som bruker activesky kan man jo tune activesky sin "innebygde" atis. EDIT: Så ikke at du tenkte på FS9 atis'n QUOTE fra squakbox sidene "The normal FS ATIS works for me too, well sometimes it works and sometimes it doesn't." Ser at dette kun fungerer når man ikke er 100% tilknyttet vatsim nettverket. http://squawkbox.ca/forum/viewtopic.php?t=1452&highlight=atis Lykke til Mvh Martin Siter
Raymond Bertheussen Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Man trenger jo egentlig ikke noe "muntlig atis", det er jo bare å be om metar fra aktuell flyplass, f.eks ".metar entc", så får du opp alt du egenlig hører i en atis, nesten alt i allefall, du får ikke opp rwy in use for dep og arr. Siter
T. Paulsen Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Innspilt atis på Vatsim akkurat sånn som det gjøres i real er også noe som KANSKJE blir å se. Det har vært prøvd ut før og fungerte bedre enn noen hadde forventet. Eneste er at vi trenger en Atis kanal samt atis-brukerkonto, og det er ikke så lett å få av Vatsim. Vi skal se litt mere på dette og sjekke om dette kan komme for å bli. Da dette ble prøvd var det som å høre ferdiginnspilt atis sånn som dere er vandt til i real. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 Åj! Dette ser ut til å være en fin mulighet til å gjøre det hele enda mer realistisk! Det jeg også har tenkt på er "distorsion" eller hva man kaller det. Slik at det blir skurrete. Det blir i grunnen lite radiolydaktig, etter det jeg opplever. Det kommer vel et bedre innebygget lydfilter etter hvert! Uansett er jo SB3 en liten revolusjon i seg selv! Siter
T. Paulsen Skrevet 21. april 2005 Skrevet 21. april 2005 skurrete kan man da lett på voice`n i SB3 til å bli. Bare å sette en hake i VHF der hvor du stiller lyden i SB3. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.