Gå til innhold

Oceanic Clearance - real


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Thomas - det kan hende jeg blingset her. Jeg gikk inn på Finnairs nettside og søkte på rutenummeret 33. Og opp kom altså København-Miami med hhv MD11 og 777. Men Finnair er det uansett "" Sjekk farten- Mach 0.85. Og et lite PS - dette er ikke fra i fjor men fra i januar i år.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker han hørte det på scannern sin. Når det gjelde oceanic clearances må jeg si vi har ganske mange av dem her! Delta 31 er jo en gjenganger sammen med Finnair og en og annen Aeroflot maskin. I tillegg er det jo en del Bizjets som får klarering. Og ikke minst trafikk som skal østover, Air Canada`s rute til Dehli bruker å passere over her med ujevne mellomrom sammen med en del andre. Videre har man British Airways ruta fra London til Narita som passerer over her flere ganger daglig på vei til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har hørt slike klareringer på Bodø Norht - 126.45?

 

Fordi man må ha klareringen FØR man kommer inn i OFIR.

Litt forskjellig rundtomkring i verden hvordan man gjør det, men i Bodø får de Oceanic på "land" sektorene virker det som. Andre plasser må crew kontakte Oceanic sektoren på sekundær settet mens de fortsatt snakker med annen sektor, og få klareringen direkte fra en oceanic sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...