Gå til innhold

Har jeg vært lur nå?


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

Den kaputte hjernen min kom opp med følgende idè.

Virtual NAK.

Hadde ikke det vært noe? Virtual NAK med alle de norkse flyklubbene. Virtual BAK, Virtual DFK osv. Booke flyene og ikke kunne logge hvis et fly er booket. Utsjekk osv. Instruktører. Medlemmer av Bergen Aero, Os Aero, Drammen Flyklubb osv. Er dette noe noen bør satse på? Kan sikkert hjelpe til litt, utenom ledelsen i VSB. Jeg synes dette høres fristene ut. Gruppeflighter osv. ""

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en dum ide faktisk, men å få det gjennomførbart er noe helt annet. Må si jeg er lei alle VA's som startes opp som skal være ultra-seriøse, og som regel basert på ekte selskap eller måten de blir drevet. Sorry altså, det blir bare alt for seriøst for meg. Og alltid består flåten av 737 og Airbus av forskjellig slag. Sjelden å se noe attraktivt for oss småfly elskere.

 

Selv flyr jeg bare GA; mest B58 og C182, pluss litt Cub, C172, C208 og DC3 inni mellom. Flyr bare "default" fly, selv om de er kraftig til moderat fikset på (panel, lyd, osv).

 

Hadde for en tid siden en HD-krasj som gjorde at jeg mistet en del data; deriblandt "loggen", som viste vel 800 timer på B58 på hobbstelleren.(ca. halvparten seriøse turer).

 

Det jeg savner er ett online system bare for å få logget timer (som _andre_ kan ta backup av, hehe) uten at opplegget blir _for_ seriøst. Syns det er gøy å sammenlikne seg selv med andre.

 

Ett slikt "flyklubb" basert VA høres i så måte genialt ut i mine ører. Men i så fall en sentral klubb med fly stasjonert rundt omkring på en del av våre flyplasser. Ikke ett eget VA som driver SFK osv, det blir for stort og uoversiktelig.

 

Og, ingen nødvendighet for å måtte fly online; selv flyr jeg bare offline pga mangel på nett på FS maskinen min.

 

Har mange ideer hvis noen har tenkt å starte opp noe slikt, men kan ikke være medvirkende annet enn som pilot "" Tid og plikter setter litt grenser, i tillegg er FS aktiviteten min varierende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...