Gå til innhold

Krig mellom bakkeaktørene


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Men det er jo helt likegyldig!

De kunne jo kjøpt/solgt tjenesten med bil og manskap...ser ikke helt problemet.

De var jo rett og slett bare vanskelig

 

Det vet du inget om!

Det vet ingen annan i denna tråd heller, i alla fall inte baserat på linken i första inlägget. Där står bara att de inte fick hyra toalett tömnings bilen, inte varför...

 

Varför fick de inte? Alla verkar förutsätta att de sa nej för att jävlas. Men det kan ju ha varit så att de inte hade möjlighet. SGS har inte allt för många anställda som sitter och väntar på arbetsuppgifter. Personal styrkan är dimensionerad för att handle de som de har kontrakt med. Kanske behövde de toalett bilen själva? Det står det INGET om i artikeln.

 

Var inte så förbannat snara att döma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

What goes around comes around sier nå jeg.....

 

Forseth har et vesentlig poeng her. Han snakker også av erfaring. Selvom hans eksempler har et litt annet utgangspunkt, så er det her snakk om det samme. Service slik at alle blir fornøyde over tid.

 

SGS gjorde en taktisk bommert syntes jeg. Nordport Handling vil nok ikke være mye interessert å hjelpe SGS ved neste korsvei.

 

Og husk, konkurranse betyr ikke at det er lov å kjøre den andre konkurrenten i grøfta, debatter rundt omkring andre sektorer av norsk næringsliv, bekrefter dette.

(man kan jo spørre seg om dette er konkurranse, men det er en annen debatt).

Så her skulle SGS tenkt på fremtiden når denne "spesielle" situasjonen oppsto. De skal, hvis markedet er stort nok, leve sammen med Norport Handling på Sola.

 

Så jeg sier som Forseth:

What goes around comes around.

 

SGS har opparbeidet seg noe "bad karma" på denne episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SGS har opparbeidet seg noe "bad karma" på denne episoden.

 

Du förutsätter att SGS inte ville låna ut sin toalett bil för att vara vanskelig... Var står det att så var tillfälle?

 

Kanske de helt enkelt inte hade kapacitet över på personal och materiel?

 

Ett tankekors. Varför tog sig inte SGS av ad-hoc handlingen av den väntande Antonoven..? För att de inte ville tjäna pengar på det, eller för att de inte hade kapacitet att ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SGS har opparbeidet seg noe "bad karma" på denne episoden.

 

Du förutsätter att SGS inte ville låna ut sin toalett bil för att vara vanskelig... Var står det att så var tillfälle?

 

Kanske de helt enkelt inte hade kapacitet över på personal och materiel?

 

Ett tankekors. Varför tog sig inte SGS av ad-hoc handlingen av den väntande Antonoven..? För att de inte ville tjäna pengar på det, eller för att de inte hade kapacitet att ta den?

 

Som det står i artikkelen, Jörgen: (sitat) Antonov-maskinen som fredag kom til Sola fra Bandette i USA blir stående til tirsdag morgen, før ferden fortsetter til Ashgabad i Turkmenistan.(sitat slutt)

 

Faktisk en ikke helt uvesentlig detalj i denne diskusjonen. ""

 

Videre bør man kanskje da også merke seg at Sola ikke akkurat er O'Hare, og at en stop over på flere dager (inkl. helg med relativt liten trafikk) på Stavanger Lufthavn mye mer enn sannsynlig ville kunne gi åpning for en tømming av denne Antonovdassen med skikkelig utstyr. Hvis den da ikke var iferd med å eksplodere av tarmgasser.......

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklagar Olav, men jag såg inte ditt poäng där...

 

Menar du att de borde haft mer tid att tömma den eftersom den stod där så länge?

 

Som du skriver så var det helg, D.v.s ännu mindre bemanning.

 

Du har ju läst i denna tråd att personal som arbetar med do tömmning behöver vaccinering. Om jag får gissa så har det även med försäkringar att göra. Men det borde inte vara så konstigt om SGS inte bara kan hyra ut sin utrustning utan personal. Personal som de inte har allt för många av...

 

Har du försökt beställa do tömmning på en flygplats någon gång? Det har jag. Är man inte ute i god tid så kan man få vänta länge! Ofta så måste vi ligga på förkant och beställa tömmningen till nästa gång vi kommer. Det gäller f.ö. det mesta av extra handling.

 

Jag förstår inte hur du och andra här påstår att det måste vara falskspel på gång bara för att Norport inte fått låna utrustning av sina konkurrenter.

Läs artikeln igen och räkna antalet källor i den.

Det är en karl från Norport som uttrycker sig... Snacka om single source journalism! "" Och DET bygger du och andra här en jätte sak utav. Ni vet ju ingenting om hur det här hände egentligen, eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan folk kan lage så mye oppstyr rundt dette...

 

SGS var opptatt med sitt, og kunne ikke leie ut mannskap. Man prioriterer sine faste kontraktskunder først, og alt ad-hoc får 2. prioritet. Har man ikke mannskap nok, så er man ikke interessert i ad-hoc.

Flyselskapet kunne jo selvfølgelig ha sendt en forespørsel noen dager i forveien, slik at Norport eller SGS kunne planlagt handling/leie av mannskap i god tid...

Forøvrig så er fredagen en ganske heftig dag på de fleste flyplasser, da man har mange reisende, og mye post, og nødvendigvis ikke flere ansatte på jobb en på en tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklagar Olav, men jag såg inte ditt poäng där...

 

Nei, men jeg forventet vel heller ikke at du ville gjøre det, Jörgen.

 

Avslutningsvis og bare for ordens skyld: jeg har ingen, jeg gjentar ingen grunn til på et generelt grunnlag å kritisere hverken SGS eller dets ansatte for det arbeidet de utfører til daglig. Jeg vet også at SGS-ansatte i likhet med de fleste andre i flybransjen er skåret kraftig inn til beinet på bemanningsiden pga en beklagelig og rimelig turbulent tid innen luftfarten som de forhåpentligvis snart får lagt bak seg.

 

Det som jeg har vært med og diskutere her i denne tråden er den spesifikke Antonovdasstømminga som er omtalt på reiselivs- og luftfartsbransjewebben Boarding.no, og ikke noe annet.

 

Jeg for min del stopper her før vi vasser i "dritt" opp til knærne. ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du förutsätter att SGS inte ville låna ut sin toalett bil för att vara vanskelig... Var står det att så var tillfälle?

 

Kanske de helt enkelt inte hade kapacitet över på personal och materiel?

 

 

Jepp det har du rett i Jørgen! Glemte å ta høyde for det. Og jeg glemte samtidig å ta høyde for at historien er sann slik den blir fremstilt på Boarding.no. Mine meninger forutsetter at dette var en unik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg strengt tatt at du gjør allerede... Det er så mange ting i denne saken som ikke er opplyst, og ennå klarer dere å henge ut SGS.. Dvs, dere gjør deres beste iallefall...

 

Jeg har strengt tatt kun forholdt meg til det som Boarding.no brakte til torgs. Det er de som er budbringeren her, og i min verden er det faktisk ikke uvanlig å diskutere nyheter.

 

Prøv heller å bidra med noe, Kenneth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å bidra med noe, Kenneth.

 

Hehe.. Ulikt det du gjør i denne tråden altså?

 

Du baserer hele din mening på at ett medie har brukt historien fra den ene parten i en ikke-sak. Den delen av saken som du henger deg opp i er hverken bra dekket eller på noen måte utfyllende rapportert, men allikevel så klarer du å prestere å bruke det som grunnlag for en ganske latterlig meningsytring/synsing.

 

Hva var det DU bidro med igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dra en rimelig lettforståelig parallell her:

 

En person ringer meg og spør om å få låne bilen min. Svaret er negativt. Bedkommende person forteller så videre til en tredjeperson at han måtte gå på jobb fordi han ikke fikk låne bilen min. Det fortellingen hans utelater er hvorvidt svaret mitt var utfyllende eller kort, eller om jeg ga en grunn til at han ikke fikk låne bilen...

 

Akkurat det samme gjelder denne artikkelen. Den sier overhodet ingenting om situasjonen, med unntak av at de ikke fikk låne en bil av SGS. Allikevel så drar folk konklusjonen at SGS nektet for å være vanskelige, på tross av at ingenting i artikkelen indikerer det. ...og delm om det sikkert er sant at SGS ikke ville låne de en bil, så er det ikke dermed sagt at det var hele sannheten. Det kan fort like mye mer bak en slik sak enn man vet...

 

...men det er sikkert litt vanskelig for noen her å forstå...

 

Jeg vet ikke noe mer enn dere andre om denne saken, men i motsetning til de fleste her så har jeg altså et annet syn på saken siden artikkelen mangler en god del fakta i forhold til det som jeg synes nødvendig for å "dømme" SGS...

 

At jeg selv jobber i akkurat samme bransjen, og vet hva som skjer på en flyplass i tillegg til at flyr lander og tar av har sikkert også noe med saken å gjøre...

 

...og det er forskjell på å diskutere nyheter og å dra egne konklusjoner basert på en bi-setning i en artikkel om et helikopter som ankom i et stort fly...

 

Boarding.no er budbringeren, men det går ikke an å diskutere noe som helst når folk leser hva de vil mellom linjene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strengt tatt kun forholdt meg til det som Boarding.no brakte til torgs. Det er de som er budbringeren her, og i min verden er det faktisk ikke uvanlig å diskutere nyheter.

 

OK Olav... VAD var det Boarding.no brakte til torgs?

 

Att en karl på Norport inte fick låna utrustning av sina konkurrenter..? Utifrån det har DU och andra fått det till att det var SGS (var står det?) som inte lånade ut pga de ville ödelägga för Norport. Det är ju bara din och andras fantasi..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att en karl på Norport inte fick låna utrustning av sina konkurrenter..? Utifrån det har DU och andra fått det till att det var SGS (var står det?) som inte lånade ut pga de ville ödelägga för Norport. Det är ju bara din och andras fantasi..!

 

Det må være lov å basere sine utsagn på antagelser. At denne saken har ukjente sider, er den neppe alene om. Og jeg skal være den første til å innrømme at jeg tok feil, dersom det skulle vise seg.

 

Sånn som det stiller seg nå, vet hverken jeg, Jørgen, Kenneth eller Olav hva som virkelig har skjedd.

 

Enkelte, inklusive meg, har kommet med noen påstander her, men jeg ser ikke annet at disse er blitt tatt avstand fra, med nøyaktig samme faktagrunnlag som vi brukte da vi la dem frem.

 

Derfor syntes jeg dere går altfor hardt ut mot Olav og meg når dere sier at vi plukker det ut av fantasien.

 

Antagelser basert på en noe ensidig artikkel ja, fantasi? Nei.

 

Eller har jeg misforstått? Har dere ikke sagt noe hverken den ene eller den andre veien? Er det slik at dere bare ønsker å stoppe oss fra å komme med slike antagelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelser basert på en noe ensidig artikkel ja, fantasi? Nei.

 

Eller har jeg misforstått? Har dere ikke sagt noe hverken den ene eller den andre veien? Er det slik at dere bare ønsker å stoppe oss fra å komme med slike antagelser?

 

Var kommer antagelserna ifrån, om inte från er fantasi?

 

Försöker inte stoppa antagelser, men anklagelser!

 

Sitat från utvalda inlägg i tråden:

 

"At de andre aktørene på Sola i denne situasjonen ikke hadde sportsånd eller kreativitet nok til å avhjelpe i denne situasjonen er under enhver kritikk."

 

"De var jo rett og slett bare vanskelig"

 

"SGS har opparbeidet seg noe "bad karma" på denne episoden."

 

Ett litet urplock... Så utan någon som helst referens till varför Norport inte fick låna do-bilen så har SGS (inte Wideröe Handling av någon anledning) dålig Karma, dålig sportsånd, är under all kritik och varit rett og slett bare vanskelig..!

 

Varför är ni så snara att kritisera när ni inte vet om där är något att kritisera?

 

Ja, det står i artikeln på boarding.no där man intervjuat någon på Norport, att de märker konkurrensen... Utifrån det har altså någon medvetet hindrat Norport i utförandet av sitt arbete, menar flera här. Kan inte referensen till att man märker konkurrensen bero på att konkurrenterna inte har tid och möjlighet att hjälpa andra, för att de helt enkelt inte kan..?

 

Varför måste det vara så att SGS (och inte Wideröe) försöker förtrycka sin konkurrent, Norport???

 

Kan det ha varit så att SGS hade helt naturliga orsaker till att tacka nej till Norports förfrågan, och Norports representant därför bara blivit sur..? Eller har journalisten på boarding.no vinklat storyn dithän?

 

De frågorna är det ingen som ställer sig.

 

Jag har ibland svårt att förstå den här sensations stämningen som råder på forumet här till tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strengt tatt kun forholdt meg til det som Boarding.no brakte til torgs. Det er de som er budbringeren her, og i min verden er det faktisk ikke uvanlig å diskutere nyheter.

 

OK Olav... VAD var det Boarding.no brakte til torgs?

 

Att en karl på Norport inte fick låna utrustning av sina konkurrenter..? Utifrån det har DU och andra fått det till att det var SGS (var står det?) som inte lånade ut pga de ville ödelägga för Norport. Det är ju bara din och andras fantasi..!

 

Sukk, les innleggene mine en gang til da, Jörgen! Jeg nevner faktisk ikke SGS en eneste gang, jeg, før jeg svarer på et annet innlegg hvor en annen debattant fra bransjen din trekker frem SGS. I svaret mitt til det innlegget nevner jeg SGS to ganger, men da kun som et tilsvar til vedkommende som selv brakte inn SGS i sitt innlegg. Faktisk benytter jeg innledningsvis "de andre aktørene" som dekkende ord for Norport's konkurrenter. I senere innlegg poengterer jeg at jeg ikke forsøker å henge ut SGS spesielt eller dets ansatte. På det tidspunktet var jeg faktisk ikke helt klar over hvor mange handlingaktører vi har på Sola. Jeg visste at det var flere enn to, men ikke hvor mange totalt sett. Og igjen; det er problemløsningen, eller mangel på sådann jeg diskuterer her.

 

Håper inderlig at du leser sjekklistene dine bedre enn du leser innlegg her! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, les innleggene mine en gang til da, Jörgen!

 

Detsamma!

Jag nämner inte bara dina kommentarer...

 

Og igjen; det er problemløsningen, eller mangel på sådann jeg diskuterer her.

 

Men hela din attityd är att Norport inte kunde lösa sin självpåtagna uppgift med att handle Antonoven som en direkt orsak av att deras konkurrenter hindrade dem:

 

Les artikkelen en gang til, Espen, Jörgen og dere andre som synes at det var på sin plass å stikke kjepper i hjulene for Norport Handling i denne saken.

 

Det är denna attityden din jag vill åt.

 

Jag har för det första aldrig påstått att jag tycker det är ok att sticka käppar i någons hjul.

 

Och du anklagar Norports Konkurrenter för att medvetet hindra Norport i utförandet av deras arbete, när i själva verket du inte vet hur det gick till.

 

Du har helt okritiskt läst den enkelsidiga artikeln och dragit slutsatser som du inte vet är sanna.

 

Läser du VG med samma inlevelse och fantasi så har du nog en väldigt underhållande verklighets uppfattning! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Läser du VG med samma inlevelse och fantasi så har du nog en väldigt underhållande verklighets uppfattning!

 

Tja, jeg leser ikke VG, men gjør du det med samme innlevelse og fantasi som det du selv legger for dagen så har nok du, for å si det mildt, en noe for kompleks og vanskelig virkelighetsoppfatning, styrman Jörgen. """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg leser ikke VG, men gjør du det med samme innlevelse og fantasi som det du selv legger for dagen så har nok du, for å si det mildt, en noe kompleks og vanskelig virkelighetsoppfatning, styrman Jörgen.

 

Det är du som läser ord i artikeln som inte står där, Olav... Inte jag... ""

 

Lektionen avslutas härmed för min del. Har du inte lärt nu att du inte bara kan anklaga folk för orätter utan grund så kan jag inte hjälpa dig längre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är du som läser ord i artikeln som inte står där, Olav... Inte jag...

 

Du leser tilsynelatende sånne ord alle andre steder, og da har jo du et mye større nedslagsfelt enn meg på akkurat det området. ""

 

Det går godt an å tenke litt mer selv. Prøv det, det er ofte faktisk svært forfriskende! Livet består ikke bare av sjekklister og faktaark, styrman Jörgen. ""

 

Lektionen avslutas härmed för min del. Har du inte lärt nu att du inte bara kan anklaga folk för orätter utan grund så kan jag inte hjälpa dig längre.

 

Samma her. Du har hverken lært meg noe eller hjulpet meg med noe som helst, kanksje bortsett fra at jeg er blitt enda mer bevisst på å unngå å havne i samme bås som deg, eller ihvertfall i samme diskusjonsemne. For noe mindre verdiskapende ordspill har jeg ikke vært med på, tror jeg. Edit: Nei, jeg vet.

 

Avslutningsvis: Hva vet du om hva jeg vet? """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hverken lært meg noe eller hjulpet meg med noe som helst, kanksje bortsett fra at jeg er blitt enda mer bevisst på å unngå å havne i samme bås som deg, eller ihvertfall i samme diskusjonsemne.

 

Om det blir för varmt för dig så är det väl bäst du kommer dig ut av köket ja... ""

 

Avslutningsvis: Hva vet du om hva jeg vet?

 

Då tar vi fram teskeden...

 

Få med dig vad jag skriver nu, inte vad du tror jag skriver! ""

 

Jag har inte kommenterat vad du vet eller inte.

 

Jag har kommenterat att du, utifrån den artikeln på boarding.no, inte kan utläsa att SGS eller någon annan varit ute och försökt ödelägga för Norport.

 

Menar du annat så får du faktist komma med bevis och inte fantasier.

 

Så, Olav, var står det att SGS eller Wideröe försökt sabotera Norports arbete genom att inte hyra ut sin toalett tömmnings bil?

 

Ärligt talat så skiter jag i vad som hände den dagen på Sola. Det jag vill åt är din och andras mentalitet att alltid läsa mellan raderna för att finna en mening som inte är underbyggd med fakta, utan bara egna antaganden...

 

Så igen, var kan jag läsa om de här anklagelserna som verserat i tråden här???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har kommenterat att du, utifrån den artikeln på boarding.no, inte kan utläsa att SGS eller någon annan varit ute och försökt ödelägga för Norport.

 

Menar du annat så får du faktist komma med bevis och inte fantasier.

 

Så, Olav, var står det att SGS eller Wideröe försökt sabotera Norports arbete genom att inte hyra ut sin toalett tömmnings bil?

 

 

Jeg har problemer med å se hvor Olav faktisk har påstått å ha sagt det du påstår at han har sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å se hvor Olav faktisk har påstått å ha sagt det du påstår at han har sagt..

 

"De som bare står der og henger med armene i kors og nisselua tredd godt ned over ørene bør kanskje finne seg noe annet å gjøre."

 

Så har Norports konkurenter nisselua ned över öronen och bör finna sig annat att göra... För att de inte tog imot ett flygplan som inte beställt handling. Det påstår han utan att veta om de hade tid/möjlighet att ta mot flyget...

 

"At de andre aktørene på Sola i denne situasjonen ikke hadde sportsånd eller kreativitet nok til å avhjelpe i denne situasjonen er under enhver kritikk. Skulle kanskje ikke sagt så mye på denne motviljen hvis det var snakk om regulære tjenester"

 

Inte sportsånd, motvilje..? Till vad? Var får han det från?

Han påstår att de inte ville hjälpa Norport, utan att veta om det var tillfälle.

 

"Les artikkelen en gang til, Espen, Jörgen og dere andre som synes at det var på sin plass å stikke kjepper i hjulene for Norport Handling i denne saken."

 

Vem stack käppar i hjulen till Norport??? Var står det?

 

Hittar han på det? Det står inget om detta i artikeln...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les artikkelen en gang til, Espen, Jörgen og dere andre som synes at det var på sin plass å stikke kjepper i hjulene for Norport Handling i denne saken . Der står det nemlig følgende: (sitat) "Etterat den store Antonov 124-100 maskinen med et mannskap på 17 hadde landet på Sola, ble flyet stående lang stund, uten at noen sto klare til å ta seg av den dyrebare lasten.

 

- Vi så at flyet ble stående lenge uten at noe skjedde, så vi ville høre om de trengte noe hjelp, da fikk vi spørsmål om vi kunne hjelpe de med handling, sier rampmanager Bjørn Sæbø hos Norport Handling til boarding.no "(sitat slutt).

 

Så vidt jeg tolker artikkelen, så var visst ikke handlingen av dette flyet planlagt eller ordnet på forhånd av noen. Her har åpenbart Norport Handling ilt til når ikke noen handling av flyet ble satt i verk etter at det hadde parkert. Mao noen, og i dette tilfelle Norport Handling tok et initiativ for å avhjelpe situasjonen ,men fikk desverre et problem da de ikke hadde egen "dassvogn". At de andre aktørene på Sola i denne situasjonen ikke hadde sportsånd eller kreativitet nok til å avhjelpe i denne situasjonen er under enhver kritikk. Skulle kanskje ikke sagt så mye på denne motviljen hvis det var snakk om regulære tjenester frem til Norhandling's egen dassvogn dukket opp, eller hvis tilgjengelige dassvogner hadde så mye å gjøre at de ikke kunne ta et ad-hoc oppdrag, men dette var et "nøds- og engangstilfelle" så vidt jeg kan bedømme det.

 

Jeg har ikke hørt om Norport Handling før jeg leste denne artikkelen, men et bedre førsteinntrykk kunne de ihvertfall ikke gitt meg. Initiativrike, hjelpende og problemløsende mennesker er ettertraktet vare overalt. De som bare står der og henger med armene i kors og nisselua tredd godt ned over ørene bør kanskje finne seg noe annet å gjøre. De bør ihvertfall skjermes for utenlandske gjester som innimellom får akutte behov for enkelte varer og tjenester ved norske lufthavner.

 

 

1. Så har Norports konkurenter nisselua ned över öronen och bör finna sig annat att göra... För att de inte tog imot ett flygplan som inte beställt handling. Det påstår han utan att veta om de hade tid/möjlighet att ta mot flyget...

 

2. Inte sportsånd, motvilje..? Till vad? Var får han det från?

Han påstår att de inte ville hjälpa Norport, utan att veta om det var tillfälle.

 

3. Vem stack käppar i hjulen till Norport??? Var står det?

 

Hittar han på det? Det står inget om detta i artikeln...

 

 

1. Jeg kan ikke se han påstår det noe sted.. han bruker ordet "De".. "De" kan være hvem som helst, og han kan ha ment dette på generelt grunnlag og for å bygge opp om argumentene om at å være hjelpsom og kreativ er bra..

Det motsatte er ikke bra..

Altså:

"De som bare står der og henger med armene i kors og nisselua tredd godt ned over ørene bør kanskje finne seg noe annet å gjøre."

 

2. Han tar jo forbehold om at dassvognene (les utstyr og mannskap) var opptatt og ikke tilgjengelig for ad-hoc oppdrag..

 

3.Sånn som jeg leser det så sier han ikke at Norport handling's konkurrenter stikker kjepper i hjulene for dem, men han sier at dere som synes det var på sin plass å stikke kjepper i hjulene på Norport handling bør lese artikkelen en gang til.. Altså påstår han at Jørgen og Espen er blandt "de andre" som mener det var på sin plass.. han påstår ikke at konkurrentene faktisk har saboterte.. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kommer antagelserna ifrån, om inte från er fantasi?

 

Försöker inte stoppa antagelser, men anklagelser!

 

Vel, jeg mener fantasi blir upresist. Antagelser og hypoteser har rot i den virkelige verden. Går jeg ut og skal på toalettet, ANTAR jeg at den døren det står toalett på, er toalettet. Jeg vet jo ikke før jeg kommer inn om det faktisk er det. Skal man bruke ordet fantasi i videste forstand så er jo det meste, untatt instinktive reaksjoner, et produkt av ens fantasi.

 

Jeg anklager IKKE NOEN. Jeg sier hvordan Nordport høyst sannsynlig kommer til å reagere dersom det fremtiden skulle oppstå en situasjon hvor SGS trenger hjelp i en spesiell situasjon. Jeg ANTAR at Nordport ikke kommer til å være særlig imøtekommende. -> bad karma

 

Ja det er fint med noen heftige diskusjoner ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.Sånn som jeg leser det så sier han ikke at Norport handling's konkurrenter stikker kjepper i hjulene for dem, men han sier at dere som synes det var på sin plass å stikke kjepper i hjulene på Norport handling bør lese artikkelen en gang til..

 

HÄ??!?!?

VEM HAR PÅSTÅTT ATT DET VAR OK ATT STICKA KÄPPAR I NORPORTS HJUL?!? Inte jag...

 

Var har Olav (och andra, det är inte bara Olav jag gnäller på men det är han som valt att fortsätta diskussionen) läst att någon försökt sticka käppar i Norports hjul?

 

VAR STÅR DET ATT NÅGON HAR FÖRSÖKT ATT HINDRA NORPORT I NÅGOT SOM HELST???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEM HAR PÅSTÅTT ATT DET VAR OK ATT STICKA KÄPPAR I NORPORTS HJUL?!? Inte jag...

 

Jeg antar at Olav har antatt at de nevte personer er av den oppfatning utifra tidligere innlegg i tråden ""

Espen, Jörgen og dere andre som synes at det var på sin plass å stikke kjepper i hjulene for Norport Handling i denne saken

 

 

VAR STÅR DET ATT NÅGON HAR FÖRSÖKT ATT HINDRA NORPORT I NÅGOT SOM HELST???

 

Hvor står det at noen har påstått at noen har forsøkt å hindre Norport i noe som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...