Gå til innhold

A380 billedserie i Aftenposten


Morten Haughom

Anbefalte innlegg

Innenriks flyvninger i Norge er blitt rene krøttertransporter. Elendig service bla, bla. Alt i billigprisens navn.

 

Synd at dette monsteret ikke passer til <300nm flighter. Sjekk:

 

http://www.aftenposten.no/spesial/bildeserier/article950350.ece

Her tror jeg jeg kunne slappet av gitt! ""

 

Det var jo bare bilder fra førsteklasse der jo "" finnes det bilder fra turistklassen og?? (hvis de skal ha turistklasse i de flyene da "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i Aleksander!! ingen bilder fra der krøttera er anvist. Neppe like trangt som en Twin Otter, men heller ikke den luksus vi fikk se. Men baren må da være åpen for alle?

 

CNN reporteren sa at dette flyet vil bli brukt på "highly congested" airports, nevnte Tokyo og LAX. Så den blir ikke å finne overalt. Påsto videre at det var solgt 125 stk, og at Airbus måtte selge 250 for å komme break-even.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CNN reporteren sa at dette flyet vil bli brukt på "highly congested" airports, nevnte Tokyo og LAX. Så den blir ikke å finne overalt. Påsto videre at det var solgt 125 stk, og at Airbus måtte selge 250 for å komme break-even.

 

LAX er enda ikke klar for flyvning med A380, men er vel blitt klar til neste år. SFO er allerede klar, og JFK er vel snart klar, om den ikke er klar allerede.

Air France snakker om å bruke dem til NRT, Beijing og JFK. Quantas vil bruke den på ruta SYD/MEL-LAX, og SYD-HKG-LHR.

Singapore Airlines vil vel bruke den bla mellom SIN-LHR, og LH ut fra Frankfurt. Alle disse flyplassene er mildt sagt highly congestet...

 

Når det gjelder antallet solgte, vil det nok økes litt om i løpet av noen dager, da ett eller to kinesiske selskaper mest sannsynlig vil få fullført kontraktene da. Er snakk om 5-10 stk til.

Å få til en break-even på 250 frames kan jeg ikke skjønne at Airbus får til. De første flyene er solgt til kraftig reduserte priser, snakk om priser ned til $180mill... I tillegg har jo dette prosjektet gått på en saftig smell, omtrent 10% over budsjett var det vel... Tror en kan oppjustere det tallet på 250 litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inni, er flyet pent!

Men utenpå ser det ut som et lite stygt brød...mon tro hvordan dette flyet blir i litt turbulens? kan da umulig være særlig gunstig! Tenker da på hvis men har sterk sidevind med gusting, hvis man da får en gust på finalen, så kan det da ikke være særlig enkelt å rette opp?

 

Synes jumbojet'en 747 er den gode gamle, og den som bør regjere luftrommet i enda en stund.

Så også et intervju med boeing-sjefen, som sa at de ikke fryktet noe slags konkurranse. Boeing satser mere på de medium haul flyene, noe jeg også tror er lurere.. Man har et ok, og ikkje for dyrt tilbud i 747'ern, og A380'en kommer jo sikkert til å koste dommer og katter for oss som skal reise med dem....men det kan jo hende jeg tar feil....la oss vente å se ""

Lykke til med den minst grasiøse fuglen jeg har sett...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jumbojet'en 747 er den gode gamle, og den som bør regjere luftrommet i enda en stund.

Så også et intervju med boeing-sjefen, som sa at de ikke fryktet noe slags konkurranse. Boeing satser mere på de medium haul flyene, noe jeg også tror er lurere.. Man har et ok, og ikkje for dyrt tilbud i 747'ern, og A380'en kommer jo sikkert til å koste dommer og katter for oss som skal reise med dem....men det kan jo hende jeg tar feil....la oss vente å se ""

 

Er vel ikke mellomdistanse som Boeing saster på først og fremst, da de har et fly i hvert sjikt. Det de satser på med B7E7 (B787) er å skape et fly som gjør det mulig for passasjerer å fly fra by a til by b, både over korte og lengre distanser, uten å måtte dra via en større internasjonal hub først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...