Gå til innhold

"egen flyplass"


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Vi har hytte i Åsen i nord-trøndelag ikke så langt i fra et sted som heter Frosta. i helga var vi der og når vi spilte fotball på Frosta så hørte jeg et småfly i lav høyde over banen. vi så han landet på en åker i nærheten!!! da vi kjørte for å undersøke hvor han landet så vi at han hadde laget en slags rwy på åkern sin! er det noen regler for å lage seg "egen flyplass"?

mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Andreas Gimse:

Hei igjen!

Vi har hytte i Åsen i nord-trøndelag ikke så langt i fra et sted som heter Frosta.

Hei Andreas!

Hvor ligger hytta deres ?

Jeg bor nemlig i Åsen..... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Når det gjelder "egen flyplass" så hadde Hilmar Tollefsen, hvis du vet om han, en flystripe (åker [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] ) ca 500m fra der jeg bor, men den er ikke i bruk nå. (2km nord for Åsen sentrum)

mvh

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cherokeen er en Cheroke Six. Dette er nesten en veteran, tror jeg. Det er forøvrig (nesten) fritt frem å etablere sin egen flyplass dersom du har et egnet jorde (en sk. flyplass til ikke allmen bruk). Dersom du vil bruke en slik flyplass må du ha eierens tillatelse. Problemet er ofte (misunnelige?) naboer. Dette har vært tilfellet på Frosta.

Flyplassen i Snåsa ligger på Grønøra på nord-øst bredden av Snåsavannet. Ca, 600 meter gress/grus. Det ligger forøvrig en i Meråker og, på Øian, Snaue 500 meter lang. Noen burde lagt disse inn i N98. Dersom noen kyndige vil gjøre det har jeg detaljene.

------------------

Morten U

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...