Gjest Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Jeg har et problem med AVC: Etter jeg har fløyet ca. 15min så hører jeg ikke at de andre snakker! Jeg kan trykke på transmit knappen for at dette ikke skal skje.. Ole sa at det kanskje var en Time Out.. hvordan skrur jeg av dette? Hvis jeg ikke sier noe på ca. 15 min. så hører jeg ikke at f.eks Oslo Control snakker til meg Jeg har skjekket AVC.. jeg er på listen over de som er "onlice på voice! Takk for hjelp: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Har dette skjedd flere ganger eller er dette første gang? Er det evt. forskjellig fra ATC til ATC, for dette har hendt meg også før, men da var det voice serveren som ikke ville sammarbeide med meg. Siter
Gjest Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Dette har jeg en følelse av har skjedd mange ganger... Jeg må koble meg av serveren (voice server) og inn igjen. med en gang jeg kobler meg inn igjen så hører jeg kanskje noen snakker. Så det er akkurat som den ikke sender ut signaler til meg. Det er ikke forskjellig fra ATC til ATC har jeg en følelse av. Dette har skjedd flere steder. Jeg flyr ofte under kontroll av Oslo Control, men jeg tror ikke det har noe med saken. Siter
Gjest Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Det samme skjer hver gang jeg bruker ASRC. Mistenker at skylden ligger hos routeren. Siter
Gjest Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Sorry at jeg maser Men dette er et problem som er veldig slitsomt å ha... Takker for alle forslag! Håper på svar... Siter
Geir G Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Har det samme problemet jeg også.... Er utrolig irriterende En australsk pilot mente også at det var routeren/brannmur Siter
Gjest Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Ja...en danske sa til meg også at det var routeren.. Men det er sikkert fler enn bare vi 3 som har har eller har hatt problemet.... Eneste løsning jeg har kommet frem til: Trykk på PTT knappen hvert 10. minutt.... Siter
Ivar Hakli Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Hei En av grunnene til at du ikke har fått så mange svar på dette er at problemet har vært diskutert diverse ganger tidligere og at svaret er meget omfattende og tildels komplisert. Kort sagt skyldes dette din konfigurasjon av routeren og brannveggen. Din router bruker sannsynligvis NAT for å gi alle PCer i hjemmenettverket en egen IP adresse. Du har ikke forwarded din ASRC/ AVC PCs IP adresse med porter til brannveggen. Dette medfører at når ASRC sender ut en voice melding og du får svar på denne, vet ikke brannveggen hvilken PC i ditt nettverk som har sendt denne meldingen og den blir dermed forkastet. Dette er kortversjonen. Skal du til bunns i dette for ditt eget system, må du konfigurere routeren din selv, noe som er forskjellig for hver router. Les bruksanvisning, søk på dette forumet og les de flere 100 innlegg om dette problemet på ASRC Forum . Lykke til! PS: Når jeg her viser til ASRC gjelder dette også AVC som bruker samme teknologien. AVC har forøvrig sitt eget forum som også omtaler dette. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.