Peter Nørkjær Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Hej med Jer. Jeg skriver denne posting i håb om i fremtiden at kunne håbe på lidt variation i vores flyvninger. Og selv om jeg har postet den her på flightsim.no, henvender den sig ikke kun til nordmænd, men i lige så høj grad til svenskere og danskere. HVorfor er vi så nationalistiske i vores on-line flyvninger? Hvorfor flyve Oslo-Stavanger i stedet for Oslo-Stockholm, hvis der er ATC online i Stockholm. Eller hvorfor flyve Stockholm-Malmø, når der er ATC online i København. Det jeg ikke forstår er, hvorfor vi holder os til at flyve i vores eget land frem for at flyve til en destination i samme afstand, men muligvis i et andet land, hvor der er ATC online. Det kan også være, der ikke er ATC online, men det det skabder jo heller ikke at komme ud og oplave noget nyt. Så jeg håber med denne lille posting at kunne gøre alle opmærksomme på, at komme lidt uden for landets grænser og møde nye lufthavne og ATCer Happy Landings Peter Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Det er jo helt rett det som Peter sier her, vi flyr kanskje litt mye innenfor vårt egent land. Men det er sikker en rekke grunner til hvorfor vi gjør det, og de er helt sikkert forkjellige fra individ til individ.å Selv har jeg en god del flytimer på VATSIM nå, men har bare vært 1 eller 2 ganger i Stocholm, og ikke mer enn 5 ganger i København. Grunnen er enkel, jeg har rett og slett ikke noe brukbart scenery, de sceneryene jeg har stjeler FPS så det ryker etter å derfor gjør flyturen mindre artig. Velger derfor heller å fly domestic eller helt ut av Scandinavia. Men det er ingen hemmlighet at "triangelen" (Oslo, København og Stockholm) til tider har vært uferdig, kun ruten Køøbenhavn - Stockholm har vært traffikert, og synes det er flott at trafikken har tatt seg kraftig opp her hjemme. Eller er det bare trafikken i våre naboland som har minsket, for synes at vi til stadighet har mer eller like mye trafikk som både Sverige og Danmark. Selv om jeg er enig i teorien til Peter, så føler jeg ennå ikke at det er behov for et "nødskrik".. Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 jeg flyr dithen hvor det er ATC...men helst hvis det er i norge. Men hvis skandinavia er fylt med ATC, så flyver jeg dit hvor det passer meg best. Har ofte flydd EKCH-ESSA når det har vært ATC på i norge. Men personlig så synes jeg kanskje at flere ATC burde spredt seg litt. Er alltid folk på enten i bergen, trondheim eller oslo...hvis noen kunne kommet litt oftere i Bodø, og for ikke å snakke om tromsø, eller noen av våre fine nordlige flyplasser, er jeg redd for at jeg hadde kommet til å flydd MYE oftere! men du har et poeng i det du sier.... Siter
Espen Furfjord Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Jeg flyr Meget skjeldent Sverige fordi jeg rett å slett ble hutet der ifra fordi jeg fløy (overfløy) Sverige med "millitært" transport-fly Nationalisme... FP var helt i orden. Alle prossedyrer fulgt til pungt å prikke.... Flyr jeg sverige, er det KUN når Ingen controllere er på. Eller at det er en av dem controllerene jeg kjenner, som faktisk er hyggelige å greie personer. Derimot i Finland og Danmark kan man få høflig ATC... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.