Gå til innhold

Full kontrol av reisende ved ENSK

Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Da har ENSK (Stokmarknes Lufthavn Skagen) innført full sikerhetskontrol av alle reisende og bagasje. Fristen for at dette skulle settes ut i praksis er 1 Januar05.

Les mere om det her: http://www.vol.no/nyhet.asp?F=F&N=11944

Syns det er bra at enkelte av kortbaneflyplassene alt nå har fått innført den nye praksisen av kontrol av reisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har Notodden også hatt lenge. Var faktisk ikke mange dagene etter at Cato air hendelsen så var det full sikkerhetssjekk igang på Notodden.

Det sies visstnok at scanneren er superfølsom, nesten i meste laget. Jeg har ikke testet den så veldig, men når jeg gikk gjennom med magliten og apparatet tydeligvis stod på så holdt det nå ihvertfall på og skremme livet av meg når pipingen startet. Ikke mye som skal til når det er tidlig på morran og mørkt både ute og inne ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare enkelte flyplasser som har fått innført full sikkerhetskontroll. Samtlige lufthavner fikk innført dette bare noen dager etter øksedramaet. Bagasje og passasjerer sjekkes nå manuelt (med hånddetektor) inntil de nye røntgenapparatene er installert (frist som sagt 1. januar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det jeg mente var at samtlige lufthavner med passasjertrafikk som ikke hadde slik kontroll nå har det, inkludert Notodden.

Og såvidt jeg har forstått skal det også installeres såkalt røntgenapparat i tillegg til metalldetektor slik at bagasje kan gjennomlyses og passasjeres scannes for evt. metallobjekter de måtte ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...