T. Paulsen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Noen som vet om alle de ulykkene som var med DC10 på 70 tallet? Det var noe med Cargo door som skjede. Jeg har hørt om dette før, men er litt usukker på en del ting. Hvor mange fly gjalt dette? Dette skulle også resultere med en av de største søksmål mot enten flyselskap eller produsenten selv. Noen som har noe mere info om dette her? Var dette også de eneste store feilene på DC10? Takker veldig for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Tror ikke dette besvarer spørsmålet ditt HELT, men det er en start :-) http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_manu_details.cgi?aircraft=DC-10 -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Har vært inne på den siden der før Morten (Uansett tusen takk. Hadde mistet linken, men nå fikk jeg den igjen) Det som jeg synes er litt rart er at jeg mener jeg har hørt at det gjelder en god del DC10`r og den døra, men på den listen er det bare 1. Det som jeg også lurer på er hvor disse flyene som styrter langt oppe i fjellene havner i senere tid? Blir de bare liggende eller blir de fjernet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg har ikke oversikten over årsaken til alle ulykkene, men til noen, og da gjaldt det problemet med bakre cargodør, at den ene vingemotoren falt av under takeoff (O'Hare med en Dc-10 fra AA,) at flyet ble rammet av windshear under landing (var vel i Dallas FW,) og at deler av vifta på bakre motor løsnet og dro med seg all hydraulikken (UA i Sioux City.) Problemet med cargodøra var at låsen var konstruert slik at personalet som lukket døra ikke alltid kunne være sikker på om den var låst eller ikke. Den kunne se låst ut, men var i realiteten ulåst. Det var dette som førte til havariet i Frankrike (maskinen var vel fra Turkish Airlines tror jeg.) For andre årsaker blir det vel bare å pløye gjennom all dokumentasjonen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei Michael! For andre årsaker blir det vel bare å pløye gjennom all dokumentasjonen:) Finner man denne på nett? evt. hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hey Tom Etter hva jeg vet var det 747 som hadde cargo dør problemene (kan være dc10 hadde det og?), var noe galt i selve låse mekanismen som førte til at en cargo dør falt av fra en UAL 747-122 i 1989... Dette ble senere forbedret fra Boeing sin side på de fleste 747. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Hei Stian. Jeg mener også at det var noe med 747, og prøvde å forklare min venninne dette, men hu er fast bestemt på at det er DC10. De hadde hatt om det på skolen sier hun (Universitetet i Oslo. Jus.). Hun har ikke noe kilder å gå etter, men mener iallfall at det dreier seg om DC10 og et enormt søksmål. Ta i betraktning at hu ikke klare å se forskjell på en 747 og en seilbåt nesten da. Jeg sa også 747 til henne, men hun står på sitt og sier DC10. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det var en 747 fra UAL som mistet cargodøren fremst i flyet på høyre side .. 9 mennesker mistet livet i denne ulykken (av 356). http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_...United+Airlines http://www.airdisaster.com/photos/ua811/photo.shtml http://www.airdisaster.com/eyewitness/ua811.shtml -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Da er vi enige da ..... 747 DC-10erne mistet motorer de hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Finner man denne på nett? evt. hvor? http://www.airdisaster.com/ er en fin side for å finne ut av sånt:) Når det gjelder cargodøra hadde også Dc-10 dette problemet, og det ble påkrevd at Douglas utbedret dette på flyene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.