Christian Andrè Todal Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Hei Jeg har ennå ikke vært online. Men siden jeg er fersk i det gamet, så lurte jeg på om man kan gå inn å lytte for å lære osv. Må man gjøre noe spesielt for å gjøre det, eller er det bare å følge manualene jeg har funnet for hvordan man flyr online ? Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Javisst kan du det. Du har 2 muligheter. Last ned ASRC og logg på som OBS og lytt å se, eller logg deg på med et fly på en flyplass i nærheten av en ATC og lytt gjennom å koble deg på samme voicekanal som ATC bruker. Dette gjør du ved å høyreklikke i SB og velge ATC Directory og deretter dobbeltklikke på den ATC du vil høre på. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Du kan også laste ned Roger Wilco og lytte til frekvensene så fram til at du vet "adressen". Siter
Stig Sandnes Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Og adressen finner du i ett program som heter ServerInfo, som jeg mener å huske ligger i fildatabasen her på Flightsim.no. Der kan du se hvem som er pålogget, "frekvensen"/adressen som ATC bruker, og fritt lytte på. Men ikke vær slik som desverre mange andre er her i verden, som logger på og lager masse bråk i tillegg på frekvensen, dvs, roper, skriker, lager masse ulyder. Har hatt nybegynnere på min frekvens som har stilt meg spørsmål om dette med VATSIM og slikt, og som regel kan man ta seg tid til å svare på slike spørsmål i Norge under normal trafikkmengde. Men da må man jo vike for de som flyr og sitter ATC selvfølgelig. Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Skrevet 12. oktober 2004 Tusen takk for alle svar. Setter pris på det !! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.