Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javisst kan du det. Du har 2 muligheter.

Last ned ASRC og logg på som OBS og lytt å se, eller logg deg på med et fly på en flyplass i nærheten av en ATC og lytt gjennom å koble deg på samme voicekanal som ATC bruker. Dette gjør du ved å høyreklikke i SB og velge ATC Directory og deretter dobbeltklikke på den ATC du vil høre på.

Skrevet

Og adressen finner du i ett program som heter ServerInfo, som jeg mener å huske ligger i fildatabasen her på Flightsim.no.

Der kan du se hvem som er pålogget, "frekvensen"/adressen som ATC bruker, og fritt lytte på. Men ikke vær slik som desverre mange andre er her i verden, som logger på og lager masse bråk i tillegg på frekvensen, dvs, roper, skriker, lager masse ulyder.

Har hatt nybegynnere på min frekvens som har stilt meg spørsmål om dette med VATSIM og slikt, og som regel kan man ta seg tid til å svare på slike spørsmål i Norge under normal trafikkmengde. Men da må man jo vike for de som flyr og sitter ATC selvfølgelig.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...